• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jungfruresan , katastrof men överlevde!

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Jungfruresan , katastrof men överlevde!

Kan man stänga av vatten flödet mot truma värmaren, ska fylla färsk vatten tanken och köar i tabletter som ska göra rent tanken på 6 timmar, inatt blir det runt 2 grader och då slår ventilen ifrån.
Har en kran vid passera sidan där jag fyller i vatten, 4 lägen oz tror jag det var på 2 håll en stängd och sista vet jag ej vad det är!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Lasseboy...detta är i all välmening, men du skriver i ditt första inlägg att frun skulle hjälpa hunden, du bromsade hårt och både frun och hunden blev rädda.
Nu gick det bra som tur var, men det kunde gått riktigt illa.
I vår husbil är et TOTALFÖRBJUDET att ta av sig bältet under färd och gå omkring i bilen.
Precis som du beskrev kan ju en annan trafikant orsaka en oförutsedd händelse. Eller ett vilt djur. Befinner man sig då långt bak i bilen är sträckan lång innan man slår i framrutan...:eek:

Ta det inte som kritik, ta det som en omtanke ;)

/Ludde

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024

NU är vi hemma från vår andra resa!
All gick bra för utom vår lilla hund, trots åk sjuketablett och ingefära för lugnande, så är hon flåsig och rädd stressad.
Lider med henne.
Nu har jag börjat tänka på om jag skulle trimma vår 1,9 tdi.
En tank på 57 liter och körde 41 mil, väldig slö i längre backar. Hb trilla ner i fart på 70 km = trafik fara när långtradare kör förbi och nästan cyklister oxå!!:spinny:
Max fart på 120 väg 108 km... tog långtid att komma upp i det!

Toppen