• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Julstämning

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
I dag så frågade jag Hasse vad är egentligen julstämning? Hasse svarar omedelbart helt lugnt: ”Det är när tomten stämmer alla barnen för att han inte får någon julklapp!” Jag blev helt stum och brast ut i ett gapskratt. Det svaret hade jag aldrig väntat mig.

Vad tycker ni är julstämning. Snö är ju vad många vill ha men vad är det mer.
Vad vi saknar mest just nu är doften av nygriljerad skinka och att skära skivor av den när den är ljummen.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Julstämning

Julstämning är för mej förväntan, mörkt ute men hemmet upplyst av stearinsljus, julklappar till barnbarnen, julaftonens gemenskap med barn & barnbarn, titta på Kalle Anka på TV'n med barnbarnen, julmaten & doften av denna blandad med lukten från granen. Julmusik på radion hör också till men det absolut bästa är när barnbarnen somnar i ens knä lyckliga & nöjda med kvällen som varit. Då smälter i alla fall mitt hjärta & jag njuter av stunden.:)

Bennie

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Julstämning

Jag kan trösta alla som sörjer andras olyckor, folk på flykt, krig och elände.
Enl. all internationell statistik är vi inne i en fredsperiod och välfärd oavsett med vilka måttstock man mäter. Krigen minskar, sjukdomarna minskar och vi lever längre. Vi blir också rikare, åtminstone minskar fattigdomen och fler kan utbilda sig. Detta som världen helhet.

Men vi har en aktiv media som matar oss med reportage från oroshärdar, därför känns det som om krigen kommit oss närmare. Vi har också etblerade hjälporganisationer som ständigt påminner oss världens elände. Krig och elände har blivit affärer. På många plan.

Jag tycker vi skall unna oss en riktigt god jul här i norden eftersom vi löser våra problem hellre med ord än med vapen sedan flera hundra år. Vi har också förstånd att förvandla julen från en religös högtid till en rofylld familje tradition inbakat med allt vi verkligen värdesätter...

Toppen