• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Julmarknad i Kosta

F

F.d. 25060

Guest
För tredje året i rad står vi på "campingplatsen" i Kosta för att besöka julmarknaden i byn. Pris: 150:- all inclusive, hur mycket el som helst, dusch toalett, oändligt med plats och för dagen strålande sol. På vägen till marknaden smiter vi in på byns pizzeria, äter gott och billigt och får en trevlig pratstund med ägarinnan. Julbelysningen påstås vara Europas tredje största vilket jag inte betvivlar och shoppingutbudet är enormt. En drink i hotellets glasbar är förvisso dyr men miljön är obetalbar! Just nu är vi tre gäster på plats, två HBK:are och en knalle. På vägen hit passerade vi Huseby, nästan fullparkerat, 150:- för en grusplätt plus inträde för att få handla skräp för dyra pengar!
Kosta-kosta vad det vill!
Janne o Kerstin

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Julmarknad i Kosta

Vi kom till Kosta sent i lördags kväll och stod på parkeringen vid Kosta Outlet, vi var 6-7 husbilar där på natten.
Tyvärr var det dimma på kvällen men det var en upplevelse att se alla ljusarrangemang, men dimma kan på sätt och vis ge en annan upplevelse av ljuset.
På söndagen traskade vi omkring på julmarknaden och affärerna fick också besök, det var lagom med folk vilket man inte kan påstå att det var i Huseby där vi tillbringade fredagskvällen och lördagen...köer över allt, med det var fint med alla tända marschaller.

//Tommy

Toppen