• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Julen -09 i Kussamo (Finland)

F

F.d. 52945

Guest
Hej, precis hemkommen från ett kaaaallt Finland (Kuusamo) där vi firat julen och umgåtts med släkt och vänner. Bilderna är från en promenad i - 27 grader brrrrr för kallt för en gammal Malmöit-skåning som mest vill uppleva söderns sol och värme, men ibland så vänder vi husbilen norrut som sagt!
Jag har sagt det ofta i detta forum men det tål att sägas igen..jag är glad att jag monterade in dieselvärmaren i höstas annars hade det nog varit svårt att fira en avkopplad semester där uppe, som mest en eftermiddag hade vi -32,4 grader!

Gott nytt år!

//Pilot

Bilagor

• PC250013.JPG
    PC250013.JPG
    3,3 MB · Visningar: 3
  • PC250012.JPG
    PC250012.JPG
    2,9 MB · Visningar: 1
  • PC250010.JPG
    PC250010.JPG
    3,1 MB · Visningar: 2

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Julen -09 i Kussamo (Finland)

Härligt vintrigt i Fi!
Vi var i Nedervetil och Kållby mfl orter - och hade runt -20 - snöa mest hela helgen.
Åt en mycket god Annandagsmiddag på restaurangen Gamla Lyktan i Karleby - tror det var ägarinnan som serverade oss - pepparbiffen var GOD!
Tog mycket bilder i Fi men tydligen inga utomhus.
Bild på Dotter å hennes man och sonen.

Bilagor

• jul09 048.JPG
    jul09 048.JPG
    650,4 KB · Visningar: 2

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025
Sv: Julen -09 i Kussamo (Finland)

Härligt vintrigt i Fi!
Vi var i Nedervetil och Kållby mfl orter - och hade runt -20 - snöa mest hela helgen.
Åt en mycket god Annandagsmiddag på restaurangen Gamla Lyktan i Karleby - tror det var ägarinnan som serverade oss - pepparbiffen var GOD!
Tog mycket bilder i Fi men tydligen inga utomhus.
Bild på Dotter å hennes man och sonen.

Hej!

Jovisst maten på maten på vanha lyhty brukar vara jättegod.
Är själv uppvuxen i Kållby (Helena) men vi bor numera i jakobstad.
Vi flydde snön och kylan hemma och firade i Florida.
Gott Nytt År!
Helena o Tom

Toppen