• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

JULAFTON

F

F.d. 55256

Guest
Julafton på fel årstid! Idag har jag varit och hämtat vår "nya" husbil, en Rapido 924F helintegrerad 2005 års modell 1500 mil på mätaren. 145 friska hästar istället för 90 i den gamla, väger visserligen ca 500 kg mer men skillnaden var stor. Måste ge en eloge till PR husbilar i Sollebrunn, hämtningen var spikad till kl 15.00 och jag kom dit ungefär halvtvå, bilen var helt iordning, cykelställ monterat enl ordern och stod nytvättad och blänkte i solen. Efter att pappersexersisen var avklarad visade Jim, som jobbar som säljare, alla funktioner som var nya för mej och en timme senare var jag på hemväg. Tankade fullt i Sollebrunn och hemma efter drygt 26 mil tankade jag i 25 l. Imorgon ska vi plocka i lösöret och bädda samt göra en liten provtur tillsammans och "multiverktyget" får provköra. Sedan på fredag kommer vi till årsmötet. Ove.G

F

F.d. 4879

Guest
Sv: JULAFTON

Ett stort grattis och ha det skönt på premiärturen!

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Grattis Ove!
Ha en "go tur" i nyförvärvet!
Tuta när du passerar Kil - vi röjer hus inför avyttringen!
Gerd o Staffan i Maja
;)

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Stort grattis till nya bilen!
Hoppas allt blir till förnöjelse och att ni kommer att trivas.
Anders.B:D

F

F.d. 2549

Guest

Ove. G. Det var trivsamt att läsa mellan dina rader. Hela rapporten fick en att förnimma, att du kände samma glädje som en liten pojke som öppnar paketet med trampbilen på julafton. Vad härligt att vuxna karlar får och kan känna en barnslig glädje över materiella ting. Jag hoppas att ni känner samma glädje när ni bott in den nya bilen och att även den trivs med er och sköter sig med den äran. Stort grattis. Och du – du skrev julafton. Jag hoppas att det var ”multiverktyget” som var jultomten. :santa1:
Lycka till-hälsningar från farbror Claes.

Toppen