• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Julöppen camping

F

F.d. 18251

Guest
Hej
Vet någon hur det är med öppna campingar över jul- och nyårshelgerna? Både inom och utanför landet.

F

F.d. 52941

Guest
Sv: Julöppen camping

Sök på SweCamp, dom har 17 helårsöppna campingar spidda över Sverige. Husbil 165:- för två personer inkl el.
Lev väl!

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Varför detta intresse för julöppna campingar normalt så har jag den erfarenheten från detta forum att campingar är pest o kolera, det skall vara ställ platser under alla för hålanden och helst gratis, varför ändra på den innställningen till julen, har jag fattat saken rätt eller.

F

F.d. 18508

Guest

Varför detta intresse för julöppna campingar normalt så har jag den erfarenheten från detta forum att campingar är pest o kolera, det skall vara ställ platser under alla för hålanden och helst gratis, varför ändra på den innställningen till julen, har jag fattat saken rätt eller.
camping känns ju som en onödig utgift om sommaren,kanske bara en anledning att tvätta kläder,men på vintern så är den väl mer befogad för vissa,då får man ju iaf viss valuta för slantarna,typ värme,en lång skön juldusch och el så det räcker till kalle anka
Orsa camping har gott om plats,en bit till skidspår osv men skoterled och skridskobanan går förbi på vid stranden..
I övrigt skall man nog boka om man tänkt sig till fjällen,brukar vara fullt jul/nyår på de fåtal platser man har utöver långliggarna

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52918

Guest

First Camp i Mölle,har öppet året om, och till Nyår brukar Lennart o sonen Marcus Pettersson fixa festligheter,brukar vara välbesökt jul- nyår.
Finns en artikel om First Camp Mölle idag i Helsingborgs Dagblad.
Tel till Mölle camping 042-347384
Vänligen Ingrid o Stig:music-icon:

F

F.d. 18251

Guest

Vad du vill ha är kanske inte samma som andra vill ha. Det kan ju vara så att man är tvungen, av olika anledningar, att ha närhet till sanitärt. Om det sedan är pest eller ej kan man ju diskutera.
Lev väl ändå ocg ha det så bra.

T

tompaline

Guest

Kan rekommendera Staden Rendsburg vid Kiel -kanal en helt utomordentlig ställplats
med service. Ställplatsen ligger inte precis vid kanalen men med gång avstånd till
centrum. Däremot så finns det en jätte trevlig restaurang nere vid kanalen.Med buffe.
Vi var nåra familjer( med H-bilar ) som åt nyårs supe där ett år, mkt prisvärt o trevligt.
Finns även en mycket märklig färga som går över kanalen där, den hänger i vajrar
tar en 5-10 bilar per vända. Vajrarna går upp i en järnvägsbro där en traversannordning
tar färgan fram o tillbaka. Järnvägsbron i sig är även en sevärdhet (den är hög) ovanpå
kommer tågen då o då. Hela järnvägen är lagd på en stor slinga från ena hållet för att
stigningen upp på bron inte skall bli för hög. Det är inte så jätte långt att resa dit om
man bor i syd Sverige. Kolla in Canal-Cup Rendsburg finns webcameror där. Mycket
häftigt o se de stora fartygen passera. När man sitter inne på cafeet/restaurangen
så ropar en man ut när det kommer en båt samt hissar dess landsflagg och berättar
lite om båten och var den skall spelar även national musiken för just det landet.
Vet inte om det fortfarande är så men troligt vissa stunder. Vi är två bilar som tänkte
dra dit till nyår men med nåra stopp innan Danmark-sendan Burg och sen Rendsburg.
Men som sagt bor du i syd kör man lätt på en dag dit.Hoppas nu bara inget är ändrat
bäst o ringa o kolla.................mvhTommy

Senast redigerad av en moderator:

Frykis

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6732
Medlemskap
2024

Vi har vintercampat några gånger vid Bjursås utanför Falun. Väldigt trevligt. Bra backar, bra skidspår och ett trevligt värdshus. Tyvärr ganska få gästplatser, så det kan vara idé att boka tidigt.

F

F.d. 29925

Guest

En variant kan vara "tropical island" men risken är väl att det kan vara i senaste laget om man vill komma in under jul och nyår.

Nytt för iår, om jag har läst rätt, är att om man ligger på deras camping så gäller ett inträde så länge man ligger på campingen. (undrar även om detta gäller över jul och nyär)
Själv fördrar jag parkeringen alldeles utanför ingången.

F

F.d. 4826

Guest

Hej. vi är nya här hos er. Förra helgen var vi i mölle med husbilen och då var vi ensamna förutom Bo med hunden svante. Dom har ingen verksamhet under jul och nyår. Dom öppnar igen den 1 feb 2011. Mvh Kronstam`s

F

F.d. 25098

Guest

Hej.

Det är väl inte så konstigt om man vill stå på en camping över jul och nyår.
Det är ju troligtvis kallt som attan och då är det ju perfekt med konstant el så man slipper ha med sig en tankbil med gasol eller puttra med elverket dygnet runt. Tillgång till toa och att kunna duscha i rymliga och varma utrymmen är ju också en stor tillgång.

Själv stod jag och hunden på CC:s camping i Timmernabben strax åvanför Kalmar över julafton. De hadde skottat upp en plats precis intill den nybyggda service byggnaden som var superfin.

Eftersom hunden är extremt skotträdd så blev det fricamping på nyåsrafton utmed Hallands vackraste väg (parkering) och då blev det naturligtvis både elverk och gasoldrift. Dock fick både jag och hunden fira 12 slaget i lugn och ro.

Peter.

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Varför inte komma till Idrefjäll. Campingen ligger mitt i backen om ni gillar att åka skidor.
Många matställen, badanläggning, sporthall, mm. Dans på nyårsafton
Bokning: tel 070-546 95 56. efter kl 17

JOE

F

F.d. 52918

Guest

Pröva med isabergs camping,tror dom öppnar julcamping den 18 dec.:yes:

Lena & Bosse Möller

HBK styrelse suppleant
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
2021
Medlemskap
2027

Valjevikens camping har öppet under nyårshelgen. Där är underbart att promenera och nära till Sölvesborg.
Vi kommer att vara där under nyårshelgen.
God Jul och Gott Nytt År från Möller 2021

F

F.d. 8036

Guest

Isabergs camping är öppen, vi var där för någon vecka sedan. Tror det är slalombacken som öppnar den 18 december.

Men tror det är en god ide att boka i så fall, många långliggare under vintern.

F

F.d. 29841

Guest

Varför inte komma till Idrefjäll. Campingen ligger mitt i backen om ni gillar att åka skidor.
Många matställen, badanläggning, sporthall, mm. Dans på nyårsafton
Bokning: tel 070-546 95 56. efter kl 17

JOE

Hej
Är det inte is på utebasängen så här års? det är nog bättre med skridskor än baddräkt nu.
Det är det en fin anläggning.
/Vidhem

Toppen