• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Josefssons Husbilar, Landvetter

F

F.d. 10602

Guest
Hejsan, någon som köpt husbil av detta företag, erfarenhet?

Hälsn LarsGöran

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Sv: Josefssons Husbilar, Landvetter

Den här köparen var tydligen inte helt nöjd.. Vet dock inte bakgrunden..
Från Google Dokument

Övriga recensioner verkar nöjda, så verkar vara undantaget som bekräftar regeln.

Edit: läste nu ARN:s protokoll o verkade inte vara så allvarliga brister.

Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Vi köpte vår nya Adria av Josefssons i våras.
Vi har bara gott att säga om dom.
Trevliga försäljare och just värdering av inbyte.
Bilen levererades med alla böcker od.

Du som är från Jönköping känner säkert igen en av säljarna, Hasse Sjöö som spelade i HV

F

F.d. 10602

Guest

Visst, det är honom vi handlar med. Trevlig, men nu mera oengagerad!
Problemt är att när vi bestämmt oss så hämtades bilen direkt från Götebogs hamn, vi fick uppfattningen att den hade det mesta av utrustningen vi bestämt oss för. Men den körs runt till div ställen för montering av extrautrustning, än hit än dit. De verkar inte ha någon verkstad själva. Ena stället till mont av solpanel, backkamera, så vidare till Sandared f mont av dieselvärmare.
Kallskummadrassen vi beställt går tydligen inte att få efterbeställd/ bytt vilket lovades.
Lättmetallfälgar levererar Hymer tidigast i slutet juli pga leverantörsbyte, bilen skulle vi fått den 9 juni.

Nu har vi packat in i Dethleffsen igen kör vidare....

Niclas & Pia

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024

Hej

Köpte ingen ny bil av dom men en ett par år gammal Mc Louis och vi är nöjda med Josefssons. Vi fick problem direkt med att startbatteriet inte tog laddning. Ringde och förklarade problemet- inga problem sa dom, -Åk till en närliggande verkstad och få det utbytt så står vi för kostnaden (batteri + arbetskostnad).

Tycker att dom löste problemet exemplariskt- dock ett litet problem men ändå

//Niclas

F

F.d. 52908

Guest

Hej.
Jag handlade en begagnad Burstner t625 04 av Svenne för några år sedan. Bra bil och jag var nöjd med dom.
Sören

Roger och Maria

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
1226
Medlemskap
2026

Hej
Vi har köpt en ny Hymer B 678 med 3,0 l motorn av 2011 års modell.
Så här långt har vi bara positiva erfarenheter och vår försäljare Hasse Sjöö har ställt upp så fort det varit något som dykt upp.
Har rekommenderat firman tidigare här på forumet och gör så igen :msn_thumbup:

Jorma

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
2263
Medlemskap
2025

Jag har handlat 2 nya Adriabilar hos Josefssons, har alltid blivit bra behandlad av både säljarna och ev. garatiårgärder. Jag förstår inte vad är problemet ?

Toppen