• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jordpunkt till stereon

familjendahl

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
41538
Medlemskap
2025
Hejsan vänner,

Jag har en pioneer där jag kan kopplat in hdmi till. För att kunna se på film behöver jag koppla den till en jordpunkt.
Men jag vet inte riktigt vart jag finner den bakom där stereon.
Jag har ett fiat chassi.

Bilagor

• PSX_20241204_142438.jpg
    PSX_20241204_142438.jpg
    1 MB · Visningar: 33

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Om där sitter ett standard ISO-kablage finns det en beskrivning av kabelfärgerna i länken nedan. (Det borde väl också gå att hitta en manual till stereon på nätet)

familjendahl

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
41538
Medlemskap
2025
Om där sitter ett standard ISO-kablage finns det en beskrivning av kabelfärgerna i länken nedan. (Det borde väl också gå att hitta en manual till stereon på nätet)

Den var till hjälp.
Tack!
Det är roligt att de skriver att den gröna kabeln som går ut i från stereon skall kopplas till handbromsen. Hur gör man det? Vart finner jag den informationen?
Men googlar man så är det mesta att göra en by pass och jag tror det blir min lösning g.

Senast ändrad:

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Den var till hjälp.
Tack!
Det är roligt att de skriver att den gröna kabeln som går ut i från stereon skall kopplas till handbromsen. Hur gör man det? Vart finner jag den informationen?
Men googlar man så är det mesta att göra en by pass och jag tror det blir min lösning g.
Ofta finns det en kontakt vid handbromsspaken man kan koppla den gröna till, samma kontakt som sluter (jordar) strömkretsen som tänder instrumentpanelens varningslampa för åtdragen handbroms. Det är en säkerhetsfunktion som skall göra att visst knappande på radion bara kan göras när bilen står still. Men det går som du skriver att göra bypass om man inte vill utnyttja den funktionen.

Toppen