• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jokkmokks marknad

Peking

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
1676
Medlemskap
2027
Go kväll allihop.
Har tänkt att åka till Jokkmokks marknad i vinter. Skulle man kunna få lite tips av er som har varit där tidigare. Var campar man bäst? måste man boka plats? m.m
/Sune

F

F.d. 3077

Guest
Sv: Jokkmokks marknad

Morrn Sune.
Det fins en Camping med många elplatser, så det brukar ej var några problem.
När Du iallafall är i denna härliga del av landet så får Ni ABSOLUT inte missa Jukkasjärvi Ishotell,det slår det mesta,(även marknaden)
Sedan brukar det vara en hel del snygga isskulpturer i Kiruna,även detta brukar vara sevärt.
Vidare fins en Camping i Centrum.
Mvh Bernt
icon14.gif

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Hej Peking,
naturligtvis skall du åka upp till Jokkmokks marknad- och alla andra som kan. Brukar vara lite kallt ibland men vad då, det finns ju kläder. Viktigt är att ha ordentliga skor för det är oftast fötterna som blir kalla.
Du har Notuddens camping som har öppet under marknadsdagarna och sedan finns det flera platser att parkera på. Tror att t:ex Bagge Bygg hur ut ställplatser tom med el. Är ofta i trakterna kring Jokkmokk och har du undringar så kan jag fråga lokalt folk. Det finns mycket sevärt och massor av utställare och ni får se naturen och djuren -gratis
Hälsningar Bror

Bilagor

• Murjek sep-okt 2009 015.jpg
    Murjek sep-okt 2009 015.jpg
    3,7 MB · Visningar: 7

Peking

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
1676
Medlemskap
2027

Hej Peking,
naturligtvis skall du åka upp till Jokkmokks marknad- och alla andra som kan. Brukar vara lite kallt ibland men vad då, det finns ju kläder. Viktigt är att ha ordentliga skor för det är oftast fötterna som blir kalla.
Du har Notuddens camping som har öppet under marknadsdagarna och sedan finns det flera platser att parkera på. Tror att t:ex Bagge Bygg hur ut ställplatser tom med el. Är ofta i trakterna kring Jokkmokk och har du undringar så kan jag fråga lokalt folk. Det finns mycket sevärt och massor av utställare och ni får se naturen och djuren -gratis
Hälsningar Bror

Hej
Jag hade faktiskt tänkt att vara där uppe ca. 2 veckor i samband med Jokkmokks marknad. Det blir första gången för mig där uppe en vintern, tror säkert att det är fantastikt.
/Sune

Toppen