• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

JIPPI det snöar äntligen ......Hmmmm

F

F.d. 5898

Guest
Nyss inkommen från kvällens skottande , oj vad snö vi har.
Nu har vi ca 8 dm snö i Östergötland/Närke gränsen.

Här förestaller en väg
vägen_800.jpg

Här ser ni formerna av en Omega 3000 kombi
Tur att jag inte skall använda mig av bilen ikväll.
Skall sanningen fram så är det inte bruksbilen utan tävlingsbil
Uthållighet för standardbil)
bil_800.jpg

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: JIPPI det snöar äntligen ......Hmmmm

Hörrudu!!!!!!!!
Sådana glädjetjut får du faktiskt hålla för dig själv:twitcy:
Här är snart 1 meter snö..................:mad:
Dom senaste åren har husbilen & personbilen stått inne i garaget.
Men när värsta vinter i mannaminne kommer, står bägge ute, pga snickar material som
fyller upp garagen.............

Men men... Nu skall jag sätta in nya portar i garaget på fredag samtidigt har jag
stuvat om så på lördag nästa vecka hoppas jag att pärlan kommer under tak.

Då skall ni se att det blir bättre väder......;)

Men våren känns väldigt långt borta just nu:eek:

Ha det gott!

Senast ändrad:
F

F.d. 5898

Guest

Hörrudu!!!!!!!!
Sådana glädjetjut får du faktiskt hålla för dig själv:twitcy:
Här är snart 1 meter snö..................:mad:
Dom senaste åren har husbilen & personbilen stått inne i garaget.
Men när värsta vinter i mannaminne kommer, står bägge ute, pga snickar material som
fyller upp garagen.............

Men men... Nu skall jag sätta in nya portar i garaget på fredag samtidigt har jag
stuvat om så på lördag nästa vecka hoppas jag att pärlan kommer under tak.

Då skall ni se att det blir bättre väder......;)

Men våren känns väldigt långt borta just nu:eek:

Ha det gott!

Jag önskar att även jag hade min husbil under tak , nu ser det ut som man släppt ner den från himlen i värsta snödrivan.
Jag som hade tänkt börja använda den i slutet av mars , men nu ser det ut som tidigast midsommar.

F

F.d. 55306

Guest

Hej.

Jo men visst är det nå´t visst med den här vintern. Mycket skottande är det! Och inte verkar det finnas nå´t slut eländet. Är inte utan att vi börjar fundera på att emigrera till Sahara. Undrar om man får visum?

Har husbilen garagerad i ett för ändamålet oanvänt ridhus, så vi börjar bli lite oroliga när det ena taket efter det andra på stora byggnader rasar in. Och för någon vecka sedan pratade man om att ridhus genom sin konstruktion ligger lite i riskzonen för takras! Hugaligen! Hoppas att vår hyresvärd är väl försäkrad!

Men, men... det kommer väl en vår även i år, och då blir ju njutningen så mycket större.
Och då kanske vi ses längs vägarna eller på ställplatser, rastfickor och campingar.

Till dess, lev väl / önskar S-e i E-tuna med hustru Inger

F

F.d. 55306

Guest

Hallå alla frusna!

Kan det va så att den rabiata inställningen från vissa politiska falanger kostar samhället och enskilda förmögenheter till ingen nytta? Man accepterar bara de teorier som passar ens eget tänkande och bortser från allt annat! Under vikingatid hade vi så gott som medelhavsklimnat här i norden. Och om jag får drista mig till en egen teori så var det här som gubben Noak odlade sina druvor. Skämt åsido, på 16-hundratalet hade vi det så förb....t kallt så det har gått till hävderna som "lilla istiden". Kanske ramlar vi åter in i en liten istid, trots Wettarstrand & compani som hävdar att polarisarna smälter. Förvisso är det också så, men det kan ju ha sina cykliska orsaker.

Hälsn. från S-e i E-tuna

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025

Så här såg det ut på förmiddagen, hängdrivor på gargelängan.
På parkeringen där jag brukar ställa husbilen ligger det 3 meter snö.
Just nu snöar det så vackert ......!*?#¤&=............. osv. Kan ingen få stopp på eländet?
Varma! hälsningar
Peter

Bilagor

• Snö 2010.jpg
    Snö 2010.jpg
    305,1 KB · Visningar: 1
F

F.d. 3067

Guest

Hej!

Jag hoppas verkligen att ni får en LÅNG och härlig vinter där nere i södern...:twitcy::mcride:

/Gunnar

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Vi kan nog förvänta oss en hel del problem på vårkanten när all denna snö ska börja smälta.
Eftersom det har varit mycket kallt under lång tid så har troligen många vägbrunnar också frusit. Dessutom är brunnarna väl dolda under snöhögarna.
Vägar med lågpunkter där regnvatten brukar svämma över vid skyfall kommer säkerligen inte att bli lätta att forcera.
Det dröjer förmodligen ett bra tag innan husbilen blir ren och torr.
V-backen :rolleyes:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Stackars dom som bor runt Vänern för det var ju ett 00/01 som dom inte tömde i Trollhättan i takt med att Vänern fylldes på .

Göteborg hotas av översvämning - Göteborg - www.gp.se

Som dom skriver :

Göteborg hotas av översvämning

En tunnel eller kanal mellan Vänern och Skagerrak kan behövas redan inom 20 år för att tappa vatten från Vänern.

Toppen