• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jazzträff i Askersund

GöranH

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Hej nåra som tänkt sig till askersund på jazzhelgen som går fram i juni?Har vart där 2år i rad nu,jäkligt trevligt å såsa omkring bland olika ställen i stan å lyssna å ta sig en pils eller två.

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Jazzträff i Askersund

Hej Göran!
Eftersom Du varit där tidigare kanske Du sett att vi brukar vara ganska många HBKare där. Vi ska med största sannolikhet dit i år åxå.
Mvh.Lasse :)

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Var står NI då?
Nedanför Kyrkan vid kajen eller på campingen?
/Vidhem

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

Vi brukar stå vid Österängen.Kommunen har gjort en ställplats där.
Jag vet inte hur det är i år men tidigare år har det varit en husbilskille som har varit ansvarig för parkeringen där.
Mvh Lasse:)

F

F.d. 55306

Guest

Hej.

Har varit en del i Askersund. Mysig liten stad! Men har inte varit på Jazzfestivalen. Eftersom jag tillhör "jazz-generationen" så borde jag väl hamna där nån gång och varför inte i år.

En stilla undran bara: På campingen har jag stått med husvagn och på ställplatsen vid hamnen med husbil. Men var är Österängen? För det kan väl inte vara ställplatsen vid hamnen. Ser ju inte ut som nån äng, precis. Dessutom misstänker jag att den kanske används till andra ändamål under festivalen, precis som under antikmarknaden.

Hälsn. från S-E i E-tuna

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

Hej igen.
Som namnet antyder så ligger Österängen i den östra delen av stan, man kan säga att det är en fortsättning på stadsparken vid sjön påvägen ut mot badet.
Mvh Lasse:)
Mittåt de heter inte stadsparken ska vara strandparken badet heter Hagabadet.ds.

Senast ändrad:

Topsy12

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
131
Medlemskap
2025

Hej Göran
Askersund är ett fint ställe som vi gärna åker till. Vi har de två senaste åren varit där helgen före midsommar och lysnat o tagitdel av den fina atmosvären.
Det blir säkert en tur dit i år igen.
/Lasse

Toppen