• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Japan - man saknar ord

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Japan - man saknar ord

Ofattbart och skrämmande.
Undrar hur dessa naturkatastroder förekommit i historisk tid?
Måste väl ha hänt...men människan kravlar sig väl upp igen och glömmer förmodligen genom generationerna.

Roadglider

H

hianders

Guest

Skipper - otroliga bilder!!!

Hemska, fascinerande och ofattbara! Det har ju varit liknande bilder i dagstidningarna men genom dessa (gm länken i ditt inlägg) ser man ändå skillnaden på annat sätt.

Så otroligt ofattbart när man här har solen som skiner och vitt och vackert ute!! På andra sidan jorden finns denna ofattbara tragedi!

Världen blir aldrig mer sig lik dessvärre!

Vi får hoppas på det bästa möjliga scenario överallt och skänker tankar till alla räddningsarbetare och de som kämpar på kärnkraftverken. Må de orka!

fru hianders/Inger

M

Matts Torebring

Guest

Dagens Industri idag i jättestora rubriker... NU RASAR TOKYO BÖRSEN.
Ingenting sägs om dessa stackars människor som drabbats av jordbävning, flodvågen, radioaktivt hot, inget vatten, ingen el, ingenstans att bo, ingen mat, inga kläder, anhöriga omkomna och allting är borta.
Vi klagar över dålig snöröjning i vinter, besvärliga vägar, vindkraftverk som ser fula ut m.m. Det känns som jag själv skulle skämmas, jag har klagat en del jag med. Mvh Matts Torebring

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Att Dagens Industri har jätterubriker för att börsen rasar, beror ju på att dom är en tidning som just rapporterar om vad som händer på alla världens marknader.
Människors lidande, kan man läsa om i andra tidningar som har andra inriktningar, t.ex Aftonbladet och Expressen.

Visst är det fruktansvärda bilder vi får från Japan, och vi lider alla med japanerna.

Men vi skall inte glömma att den här katastrofen också troligtvis kommer att drabba även svenskar och svenska företag direkt eller indirekt. Företag kan komma att stängas på grund av komponentbrist. Därav även intresset för vad som händer i Japans ekonomi.

Fast jämfört med situationen som hundratusentals japaner lever i just nu, är det ju ett minimalt problem.

MVH
Karianne

F

F.d. 16087

Guest

Att överhuvudtaget omvandla denna katastrof till pengar.
Bevisar bara vilken låg nivå mänskligheten, befinner sig på.
Tänk på alla familjer som aldrig kan bli hela igen.
MVH. Gunnar S

Toppen