• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

jaha nu har vi köpt vår första husbil

F

F.d. 10380

Guest
Efter att ha tänkt på det i över två år så köpte vi vår första husbil förra veckan.
vi köpte en fiat wiensberg meteor 88:a 12500 mil för 73000 kr bensinare,det luktade
inte illa i den hade med en fukt mätare som ej gav nått utslag,allt fungerade.
vi har provat den två nätter och det känns bra,två vuxna å en 10 mån baby och en 4,5åring så det har varit bra drag i bilen.

nån som har haft en sån här husbil som erfarenheter att dela med sig.:mcride:

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2025
Sv: jaha nu har vi köpt vår första husbil

Grattis till nya bilen, husbilslivet är jättekul, hoppas familjen kommer trivas
mvh Husbilsbjörk

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

:spinny::spinny::spinny:GRATTIS till er Husbil och lycka till, :spinny::spinny::spinny:
husbilslivet är verkligen härligt!

F

F.d. 9230

Guest

Vill bara säga GRATTIS!
Vi väntar fortfarande på vår, räknar med att kunna hämta den på fredag.
Hoppas ni kommer att trivas!

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej !
Hej det var roligt att träffa på någon som liksom vi köpt en gammal husbil. Vi har köpt en Burstner A630 -91 .Vi får hem den i morgon är lite nervösa har ju aldrig suttit i en husbil förrut. Har varit långliggare med husvagn i 21 år. När vi kollat runt här i forumet så verkar det ju som om alla har nya fina bilar. Så vi blir oroliga för vad vi gett oss in på. Men vi hoppas förstås att vi gjort ett riktigt kap.Vi betalde 129000:- för den och det är åtminstone för oss mycket pengar.
Men att läsa ert inlägg lugnade oss lite i alla fall. Vi återkommer om hur det går.
Många hälsningar Rolf & Gunilla Vadstena

F

F.d. 24718

Guest

Våran är INTE ny! :)
Den är en ombyggd brandbil, Magirus-Deutz 1952 årmodell. Vi var ner till Holland i maj och hämtade den men köpet genomfördes december 2007. Snacka om att köpa en gris i en säck!!!!
Har i dagsläget kostat ca 50 000 inklusive resan att hämta den.
Lycka till! :)

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Grattis
Jag har heller inte en ny. Köpte en Bürstner T620 93 års modell förra året. Jag måste säga det är det bästa jag gjort. Så mysigt att kunna stanna och käka, läsa och bara koppla av.
Ha det

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Bara bra med äldre bilar allt som kan krångla har krånglat förhoppningsvis för alltid.
Vi har också en äldre husbil en Hymer Swing 544 -96. Går väldigt bra och har hitintills fört oss vart vi har viljat åka. Vad vore livet utan husbil?
Enjoy life!

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

tillykke med den nye bil:yes::yes::yes:
vi købte husbil for 2 år siden, efter at ha kørt cykel i mange år.
det er det bedste vi har gjort:spinny::spinny::spinny:
jeg har et stresset job som jeg elsker, men når vi starter husbilen og kører mod Sverige, går tempoet ned til det halve. det er ren medicin:yes:
Kom til et træf så ser I at det er en skøn blanding af nye og gamle biler, alle er lige velkomne i denne klub, det er ikke bilens alder det kommer an på.
hilsen Marianne

Senast ändrad:
F

F.d. 8726

Guest

Vi är inne på vår tredje husbil, en Hymer 674 -05.

Man måste börja någonstans...vår första var en Pilote 580-89 bensinare, men vi märkte snart att vi ville ha diesel då den var slö och tråkig att köra.:cool:

Vi köpte då en Hymer 544-98
Den trvdes vi bra med, men började så smått fundera på planlösning och önskade långbäddar. Enl Hymer i Örebro skulle det dröja innan en sådan fanns begagnad på marknaden. Några månader senare fick jag syn på en 674-05 som stog hos dom, med långbäddar och extra överslaf(för besökare)
Vi åkte dit för att "titta" och gick därifrån med papper påskrivna :wub:

Vi har nu kört över 3.000mil på 2år med den (b.la 2ggr till spanien och en resa till Mosel)
Helt underbart....sitter så smått och planerar för ev vintern..ännu en tur till Spanien.
Det hänger bara på om jag får någon som sköter min firma i 6-7v :twitcy:

Hoppas ni kommer trivas som husbilsåkare och välkomna i "gänget"

Thomas o Linda/ Örebro

Toppen