Sv: Jag skämdes över att vara svensk !
Att det finns så många okunniga..... trodde i min enfald att kunskapen var bättre !
Grå vatten eller spillvatten är samma sak. I husbilar finns en tank för färskvatten, en tank för grå/spill vatten , den tanken används inte bara till dusch utan också till disk mm. Tydligen lever en del i den tron att diskvattnet är cliniskt rent eller så struntar dom i att diska. För utom tvål förekommer en mängd olika andra ämnen i pulveriserad form eller i upplöst form.
När partiklar blandas ( kanske i en tank ) uppstår en jäsprocess , för att minska den KAN desinfektions medel tillsättas DETTA KALLAR NI RENT VATTEN med lite hudavlagringar i . Hur ofta tömmer ni tanken , varje dag eller....
TALA OM INFORMATIONS BEHOV OCH OKUNSKAP, att människor kan på detta sätt blotta sin okunskap och bristande förmåga på intelligent beteende ( NU tar jag i , jag blir rädd för den framtid som man kan ana här ! )
Jag är ingen biolog eller kemist, har inte heller bacillskräck , jag är människa som vill leva i en värld så bra som möjligt , helst utan att ha rinnande , illa luktande , spillvatten runt min husbil när jag är ute och reser.
Är det ett läckage , eller är det ett misstag , förlåter jag dem gärna , detta kan hända vem som helst , , men i detta fall var det varken det ena eller det andra, de hade tydligen samma uppfattning som flera av er har , släpp loss vattnet var som helst , hur som helst !
Totte 04