Sv: Jag skämdes över att vara svensk !
Visby !
Jag tror inte på förslagen om att varken tjafsa eller " slå ihjäl " är rätta sättet att komma tillrätta med problemet , inte heller att " vi " ställplatsare nyttjare ska aggera poliser , okej , ett påpekande till berörd husbil är ok , men ett riskmoment , vem vet vad som då händer. Men jag tror att en bra information om hur man ska bete sig på en ställplats är altid mycket viktig. I vår organisation tillkommer det många nya medlemmar varje år, människor utan någon större erfarenhet av husbils livet eller camping. Därför är det viktigt med upplysning och information om regler som gäller på dessa platser. Sedan kan man ha hur många olika uppfattningar om regler som helst , men hur skulle det då se ut om vi inte hade dom , kanske kan jag tömma toa tanken här också o.s.v.
Tyvärr är samhället så utformat att de små avvikande grupperna är de som hörs mest. Därför räcker det med att en husbil på fel ställe, plats ,eller fel tid , tömmer sin gråvatten tank , och genast blir alla husbils ekkipage svin , de andra 98 % får ta del av negativiten mot husbilar , i mitt fall gälde det en hel nation , som bedömdes, efter våra reg . skylrar , se hur svenskarna gör , " där kon står , där ski... hon " !
Tänk om vi kunde bli lite bättre , bli uppskattade för vårt sätt att stå på ställplatser , någon sa I have a dream !
Totte 04