F
F.d. 17941
Guest
På vägen ner genom nord Norge hamnade vi i Mo i Rana , och på deras ställplats nere vid fjorden , lite väster om centrum. Vi anländer ganska tidigt på eftermiddagen den 5 aug , vi är först , så vi kan fritt välja plats. Senare på eftermiddagen anländer den ena husbilen efter den andra , ytterliggare en svensk , han tar platsen närmast oss . Vid 19 tiden är ställplatsen full av husbilar 12-15 stycken med blandade nationaliteter, Vi står på en torr grusplan, plötsligt sprider sig en stor vattenpöl under den andra svenska husbilen , han tömmer gråvatten tanken , en pöl bildas som luktar både det ena och det andra , pölen blir till en stor vattensamling. När kvälls passerande människor passerar vänder de sig om och tittar förskräkt på vattensamlingen vänder bort huvudet för att slippa lukten. Här står vi två svenskar , många tror säkert att vi reser tillsammans och blir automatiskt sammankopplade , fruktansvärda tanke....... oj vad jag skämdes över att vara svensk. Den andra husbilen hade regnr GNS ??? ( Jag har hela numret ) Som tur var såg jag aldrig någon medlemsskylt i HBK . Ska jag skriva en rad till ägaren om hur man bör uppträda ??
Totte04
Totte04