M
Matts Torebring
Guest
Jag läste en av många trådar, om hur delar av oss husbilturister (och även andra) beter oss. Någon tömmer ”Svartvatten i köket”, ”Det är bara kiss, det gör inget”, ursäktade sig personen i fråga, när någon påtalade detta tilltag. Sedan gav sig personen ut för att leta träpinnar, för att fiska upp toapapper som fastnat i silen. Historierna är hur många som helst, de tar aldrig slut, de tilltar istället. Dessa typer finns alltid, de tar aldrig slut!
Jag kan inte låta bli att prata, när jag träffar trevliga människor. En ställplats arrendator berättar, att han vart inkallad till kommunen och till ställplatsägaren. ”Vad håller ni på med därute?”, frågade kommunen och ställplatsägaren. Ni förbrukar fem gånger så mycket vatten, som vi kalkylerat med och gråvatten, är det hur mycket som helst. Vad gör ni, vad håller ni på med?
Det visar sig att tömning av gråvatten & tankning av färskvatten, ligger alldeles för lättåtkomligt till. Här kommer husbilar & bussar på rad (4 styck vi ett tillfälle), tömmer och tankar utan att betala, trots att det står klart angivna avgifter att betala, för den som inte bor på ställplatsen.
Vad blir följden av detta, kortbetalning, bommar och avgifter, bara för att några få, så till den grad missköter sig. Redan har vi mött att servicekortet måste användas, för att låsa upp sopnedkastet. Varför, jo folket tror att sopstationen är fri för alla, men det är ju ställplatsen som får betala.
Jag såg ovan betalsystem på Elmia, men jag ville inte stanna till och titta, jag vill inte ha det så. Jag vill betala en avgift för ställplatsen eller camping och sköta mig. Förlåt detta tråkiga inlägg, men det går inte att vara tyst. Mvh Matts Torebring