• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag blir så trött på fukt o fusk.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Inte nog med att vi fixade en fuktskada på taket förra året,förra veckan såg jag att det inte låg en tätning i ramen som dörren sitter i.
Regnet hade bara öst ner så vi fick ju åka hem innan det skulle bli mer regn förra helgen.
Ja så nu står han inne o vilar upp sig ska nog täta med sika idag.
En sak är säker att jag skall gå igenom hela bilen med jämna mellanrum.
Detta var bara en liten bit mellan dörren o framfönstret så vi hade väl tur,men glömma att sätta dit tätning när de haft bort dörren!
Vi har ju ej tänkt att byta bil så man får väl lägga ner lite tid på sådant småplock emellanåt.
Ja vi kanske kommer ut nästa helg vi får se om det finns ngt intressant./susanne:swoon:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Jag blir så trött på fukt o fusk.

Det er et problem med noen av de massene som er brukt at de krymper når de blir noen år. Rundt vinduene brukes det normalt i dag en svart gummimasse som ikke herder og som ikke skal krympe (så sier i hvert fall Casco :p) - Det kan lømme seg å ta av rammene innvendig rundt vinduene og kontrollere at det ikke er en gammel hard masse der. Er massen i ytterkant blitt hard så kan det lønne seg å løsne vinduet - gjøre rent og legge på ny casco masse. Vann inn gjennom vindusrammene blir stort sett inne i veggen hvis den ikke er av styofoam.

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

:spinny:Hej Susanne!
Bara Lugn! Jag kommer och sätter mej i Er husbil så blir den garanterat torr.
Din knastertorra Gamla vän Lasse.Kramar till Er alla. Önskar SivoLasse:spinny:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ja vi syns väl snart.Men dååå är bilen torr./Ha det bra jag tror att du kan ge Sivan en kram från Ragge,Lasse du får en av mig när vi syns./susanne:D

Toppen