• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jag blir förb/ledsen

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025
Sv: Jag blir förb/ledsen

Ibland är det tomt på morgonen. Sedan ser man inte från stranden att parkeringsplatsen blivit full framåt eftermiddagen.

Carina och Jan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2025

Det är ganska enkelt, vill man ha möjligheten att parkera överallt skaffar man sig en plåtis. Vill man istället ha stora utrymmen i bilen skaffar man en större bil, men man då inse att det begränsar möjligheterna att parkera överallt. Finns det utritade p-rutor skall man hålla sig inom dessa.

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Så du menar att det är ok att ställa sig på tvären om det ändå finns platser lediga

I vissa kommuner så är det ok. I andra är det inte tillåtet. Så det varierar. Om man inte kollat upp vad som gäller så är det huvudreglerna för parkering som gäller. För inrutade P-platser ska "inga hjul vara utanför P-rutan".

Men vad jag syftade på är att husbilsägarna i fråga inte med säkerhet kände till att det blev så fullt på parkeringen att de ställde till något problem.

F

F.d. 1521

Guest

Var där med familjen på vårat första husbilsäventyr.
Såg en hel del "annorlunda" uppställda husbilar och vagnar.
Vi ställde oss på en vanlig parkering och tog bara upp en ruta.
Fru barn å jag ser stranden i Tylösand för första gången och ler, vilket paradis.
Dagen tillbringas på stranden och dag bli kväll så vi beslutar oss för att åka och hitta nått ställe för natten.
Då hade visst fröken Fiat surnat till och vägrade starta.
Går efter ett par timmar till "kyrkan" som jag misstänkte ägde marken och frågade om det var ok att vi stannade på parkeringen över natten.
Personen i fråga sken upp som en sol och sa att det självklart gick bra.
Hon berättade oxå att jag troligen var den första hon stött på som kom upp och frågade.
Campingen låg 100m bort och hon välkomnade oss även dit om vi behövde vatten eller liknande.
Lärde mig ganska snabbt att kommunikation är nyckeln till framgång.
Fick dagen efter skjuts av en annan person på campingen brevid som hört om vårt problem och helt sonika kom och fråga om jag ville ha skjuts till biltema...
Efter nyköpt batteri startade fröken Fiat galant och resan fortsatte utan fler problem än att jag slog huvudet i en gren och halva framtanden rök.
Husbilslivet är helt klart livet att leva.

Toppen