• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jag blir förb/ledsen

F

F.d. 25491

Guest
Sv: Jag blir förb/ledsen

Kommer ut till Tylösand alla parkeringar och vägkanter är fulla med bilar.
då ser jag tre st husbilar som står på längden på en parkering och tar upp fyra platser var ..hur fa.. tänker man då.
Fruktansvärt dålig stil, då tänker man inte ett dugg på sina medtrafikanter, inte undra på att folk blir irriterade på husbilar.

Adde09

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
3098
Medlemskap
2025

Jag tycker man ska säga till vilket jag gjorde i helgen till både en tysk och en svensk. Båda förstod att det inte var bra utan flyttade snällt.
Här var det inga parkeringsruter utan en plats utmed havet där det gick att stå på andra hållet så att fick plats fler bilar.

Senast ändrad:

JanB

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2025

kan ju vara så att bilen inte får plats i en ruta.

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

En p-ruta är 2,5x5 m då ska man kunna gå i mellan. Lite svårt att ta mindre än 4 rutor

Gert och Helen

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
9489
Medlemskap
2025

Vad jag vet så finns det inte så många bilparkeringar i Tylösand och definitivt inga till husbilar. Kanske tog de minst plats på det viset.

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

Hur ska vi parkera:
1. Med alla hjulen innanför markeringen och hindra bilar att parkera på båda sidor om bilen. Uppta upp till 6 platser..
2. Ställa sig mitt mellan två p-platser. Uppta 4 platser.
Jag kan bara antar. Antar normalstor bil.
Mvh Arne B

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Hur ska vi parkera:
1. Med alla hjulen innanför markeringen och hindra bilar att parkera på båda sidor om bilen. Uppta upp till 6 platser..
2. Ställa sig mitt mellan två p-platser. Uppta 4 platser.
Jag kan bara antar. Antar normalstor bil.
Mvh Arne B

När jag ska parkera på en vanlig parkeringsplats försöker jag alltid parkera på den sista rutan i en rad. Om jag backar in precis intill kantstenen med hjulen och överhänget bak hänger ut över den gräsplätt som oftast finns där så står vi gott och väl innanför en ruta.
Vi har dessutom utrymme att öppna bodelsdörren fullt utan att stöta mot bilen bredvid.

T

Teddi

Guest

tror inte vi kan ta åt oss vare sej 2 eller 3 platser,,de handlar ju inte om att betala, finns väl inga skrivande regler att två p-platser betalas av en bil,,

finns ju större attr-värde än en bil,,oavsett en bil -flera platser,,så ger ju istället ett mervärde av fler besökare på stället,

sen ang,,ämnet,,så blir ja förbannad på de mesta,,

tror vi kommer betydligt längre om vi jobbar för mer p-möjligheter för just husbilar,,

husbilshysterin har överraskat både kommuner ock näringsliv,,

personligen tror jag på näringsidkare,,dom har en helt annan framförhållning än ett gäng handlingsförlamade politiker,,:D

ha de gött i fram,tiden!!

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

(((( husbilshysterin har överraskat både kommuner ock näringsliv,,

personligen tror jag på näringsidkare,,dom har en helt annan framförhållning än ett gäng handlingsförlamade politiker,,:D ))))

Min åsikt oxså ...lägg ner kommunpåverkan. Åk vidare...satsa på kontakter med vakna näringsitkare som förstår att ta hand om inte en ny... men växande intressegrupp.

Bosse... badjävel, storfiskare och solbränd...:)

F

F.d. 21092

Guest

Vi stod i Trelleborg en natt i väntan på färjan till Rostock, bland Tyskar och Lite andra nationaliteter. Tre st svenska husbilar varav 2 st med husbilsklubbens märke tog upp plats för ca 10 st. Alla vi andra bara skakade på huvudet för det var så uppenbart fel, jag försökte säga till dom, men fick tillbaka på skånska att jag skulle sköta mig själv och skita i vad andra gör. Detta var för ca: 3 veckor sen, var tvungen att ta ett kort på elendet så jag vet vilka det är och vilka medlems nummer dom har.

Toppen