• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jag ber om ursäkt

F

F.d. 50069

Guest
Varför undrar ni:oops:

Jo, för ett par veckor sedan så var vi och en annan husbilsfamilj på resande fot med riktning Skåne och på vägen ner så var såklart en del mål inplanerade.

Nåväl, så skulle Kritianopel beskådas. Vi for in på den lilla kustvägen vid Brömsebro och plötsligt så stod där en gubbe med väst vid ett litet bord alldeles intill vägen.
Han glodde på oss men gav inget tecken i övrigt! Plötsligt så dök det upp motinerande människor i en fort stigande ström.

SKIT, VI VAR MITT I ETT MOTIONSLOPP..........

Nåväl, det var bara att krypa framåt och försöka vara så lite som möjligt i vägen och det var jobbigt för tydligen så vände motionärerna i Kristianopel så vi hade folk både med och mot oss.

Sen fick jag stanna vid vägkanten för att släppa fram mötande motionärer med barnvagnar som kom i bredd.

Då small det till i Husbilen och en tok skrek = DIN JÄVLA IDIOT; DET ÄR JU RACE FÖR HELVETE!
Jag svarade lugnt(konstigt nog) = Jag var tvungen att släppa förbi barnvagnar.

Token svarade= Det ger jag helvete i, jag skall bara fram!!

Sen svängde vi höger vid Kristianopel och for ut på stora vägen:oops:

Jag vill be alla motionärer om ursäkt för att vi fanns på plats, men vi hade inte en susning om detta motionslopp!

Till Stollen (som fotograferades) som slog i husbilen vill jag bara säga=
Hoppas att vi syns och jag får reda ut detta med dig:rolleyes:

Anders

F

F.d. 17667

Guest
Sv: Jag ber om ursäkt

Föreslår att du sätter in texten i en insändare i lokala tidiningen så är chansen större att du når fram med din ursäkt mm än här på husbilsforumet.

JCoMC

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2026

Förefaller inte som vägen var avlyst. Det innebär i så fall att alla trafikanter måste följa gällande trafikregler. Även de som deltar i motionslopp. Vid tävling är det nog vanligast att man avlyser vägar för annan trafik.

F

F.d. 50069

Guest

Det var absolut inte avlyst och ingen information av något slag gavs innan vi var uppe i smeten.
Man tycker att funktionärerna skulle ha stoppat oss för att ge oss en chans att vända eller att undvika att komma in på eventet.
När vi väl var i eländet så fanns inte en chans att vända.
Även om vi var så att säga oskyldiga så är det såna här saker som kan ge oss dåligt rykte, tyvärr!

Fast den som slog i bilen tänker jag fasiken inte be om ursäkt utan tvärt om.
Ge sig på annans egendom är inte accepterat av mig iaf.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nu har han i alla fall något att skylla på att han blev sist!
Antagligen steg både adrenalinet och hjärtrytmen hos honom, de hade varit bättre att spara till spurten.

Toppen