• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ja, jag vet...

F

F.d. 4879

Guest
Hade missat att att det var en dator i verkstan också..
Fick nummer två av tidningen Husbilen Test. Alla får ha sin åsikt och det respekterar jag men vad bra det här numret av tidningen är. Ja då har man blivit kär igen då i en dam från USA, hoppas hon från Australien inte blir sur för det, man måste ha nåt att se fram emot *L*. Hann bara bläddra igenom bladen innan Kia tog hand om tidningen. Jag vet att det är många som kommer att skriva att tidningen är sk-t men vi gillar den i alla fall.
Det var en "intresserad" inne och ville veta erfarenheter om Chevy Van och han fick mycket bra svar på sina frågor av en annan medlem här i klubben. Jag har jobbat med Chevy van sen dom kom till Sverige på 70 talet men man har ingen lust att svara/ge tips längre då allt bara bemöts negativt och ska nagelfaras av andra inlägg. När någon frågar om något och får ett rätt svar av en kunnig person (finns massor av dom mer än mej) så ska svaret ändå nagelfaras vilket slutar med att den som ställde frågan inte förstår någonting och antagligen gör fel på sluttampen då han kanske sedan tidigare är bränd av experter.
Vi har en lång tråd om medlemsavgiften som började som en frågan om varför det kommer en påminnelse redan nu när det ännu inte har gått ut en anmodan om att det är dax att betala för 2009. Jag kan bara se det som att efter ha läst Gunnars och Kingens förklaringar att det hela är lite olyckligt format språkmässigt, man missförstår helt enkelt vad texten ska innebära. Och hur långt har tråden och fjädern som blev en höna kommit nu då? Har alla i styrelsen fel färg på sina husbilar? Har alla som inte tycker lika som dej själv gamla underkläder som är otvättade?
Mina vänner! Det är mycket hög tid att börja tänka till vad som händer och åt vilket håll vi ska gå. Man bör nog läsa det första inlägget i tråden innan man svarar på det sista, det här är inte de senilas förening..
Vad jag har förstått så är det ingen som har ifrågasatt 100:- utan bara att det kanske har presenterats lite för tidigt på ett inte så smart sätt. Det är heller inte någon som har missunnat styrelsen och de övriga "hard working heroes" att få en jul och nyår ihop med sina kära istället för bokföring..
Jag/vi har anordnat tre träffar här i Stockholm och hoppas att det blir fler men nu rullar bollen ut på planen (hoppas det inte är hulliganer på läktaren) och det är dax för några nya att fixa nästa träff.
Jag kommer att finnas kvar här men det blir nog tunt med skrivande, vill du nåt så tar vi det via mail eller liknande.

Göran

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Ja, jag vet...

Hade också missat en en dator i verkstan. Någon behövde den bättre än jag och behagade hämta den tillsammans med en kamera mm föregående natt.
Skall nu koppla ur seniliteten och försöka återskapa innehållet till en nyinköpt burk.
Trevlig helg Bror

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022

Jag håller med dig Kölis, mycket intressant nummer av Husbilen Test. Jag gillar
verkligen deras layot, rent och fint på sidorna, välredigerat, och informationen
där man berättar om verkliga resor med de vedermödor och trevligheter
som uppstår. Ser redan fram mot nästa nummer.

F

F.d. 50003

Guest

Kölis, Håller med dig i allt du skriver. Jag har väntat på det här inlägget från dig efter den "behandling" du får. Det är synd att man på forumet inte kan ta till sig all den kunskapdu besitter utan att det skall bli en massa "tjafs". Det finns några personer till som sitter i samma båt, undrar hur länge de orkar?
Är med i några andra bil o MC forum, där har vi inte alls samma problem.
Själv nöjer jag mig med att bara läsa på forumet fast man ibland känner att man skulle kunna ge råd o tips. Åker husbil i mitt arbete /25000 mil senaste 5 åren/ så erfarenhet finns, framför allt om vintercamping som är aktuellt. Men så länge kunskap o erfarenhet skall ifrågasättas nöjer jag mig att fortsätta läsa.
MVH Roger.

Toppen