• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Järnvägsmuseet Gävle

Roysan

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
35986
Medlemskap
2024
För många år sedan besökte vi museet. Trevligt!
Det gick då fint att övernatta med husbilen på parkeringen.
Museet har varit stängt en tid för renovering, men verkar nu öppet i sommar.
Frågan till forumet är om det fortfarande går att parkera för natten på museets parkeringsplats?

Roysan
 

MaKeJo

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
17489
Medlemskap
2024
För många år sedan besökte vi museet. Trevligt!
Det gick då fint att övernatta med husbilen på parkeringen.
Museet har varit stängt en tid för renovering, men verkar nu öppet i sommar.
Frågan till forumet är om det fortfarande går att parkera för natten på museets parkeringsplats?

Roysan
Jag är också intresserad av att besöka detta museum, men enligt deras hemsida så är det tänkt att öppna först sommaren 2023. Men det går kanske att övernatta där ändå om det bara är övernattning som gäller.

Hälsar Magnus J
 

leifn

HBK Medlem
Inlägg
218
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2024
Jag brukade också övernatta där flera år i rad.Sista året man hade öppet 2017 satte man upp en bom över parkeringen.Jag skrev till musseet o frågade om anledningen o fick ett mycket trevligt svar från museichefen.Husbilar hade inte varit något problem alls,utan setts som mycket välkomna.Däremot hade andra element använt parkeringen för olika aktiviteter o skrotbilar hade lämnats kvar.Nu är ju museet stängt o man har inte bestämt hur det blir med parkeringar o dyl.
 

Roysan

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
35986
Medlemskap
2024
Jo det är Järnvägsmuseet i Gävle, det stod bar i rubriken, borde kanske ha nämnt det i första texten oxo.
Väldigt vad det drar ut på tiden med renoveringen.
Vi får vänta nåt år ytterligare då.
Ja avsikten är besök och övenattning på dess parkering.
Men är det bommat nattetid så får man väl finna andra resmål.

Roysan
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Jo det är Järnvägsmuseet i Gävle, det stod bara i rubriken
Det borde jag så klart noterat *skämskudde*

Tror det är bla bygglovet för ombyggnationen som dragit ut på tiden.
Sedan läste jag i tidningen för något år sedan att Pandemin ställde till det med ekonomin för ansvarig myndighet.
 

leifn

HBK Medlem
Inlägg
218
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2024
Svårigheten har tydligen varit vem som ska vara huvudman för museet,dvs betala för kalaset.Inget har hänt på 3 år,men nu har man tydligen lagt ihop vägmuseet o Wasamuseet tillsammans med jvgmuseum under samma paraply så nu kanske bygget kommer igång till slut
 
Toppen