• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Järfälla igen, hem via E45 på kul.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Så är snart ytterligare en Påskhelg till ända.
Åkte igår hem från Norrbotten-Murjek i underbart väder. Varmt och absolut molnfri himmel.
Det blev lite kringelåkning pga av vädret och att vi inte hade bråttom hem. Först till Boden där vi tankade Saaben och avsikten var ju att ta kustvägen hem som vi brukar. Velade lite men valde att åka mot Älvsbyn ner till Umeå
Hade ett telefonsamtal med Sture i Pajala som frågade om vägförhållanden efter E45 så från Älvsbyn så blev det en avstickare till Arvidsjaur och där på 45an.
Faktiskt bättre väg än jag kan minnas, lite gupp här o där men i övrigt bra väg. Åkte via Storuman Wilhelmina till Sollefteå-Sundsvall och resten den "vanliga" vägen. Stannade för lunch i Junsele och satt utomhus och käkade för första gången i år. Härlig tid som nu är på gång.
Mötte massor av husbilar och även en o annan husvagn men såg bara en klubbmedlems bil utan medlemsnummer tyvärr.
Sture, du kan lungt åka mot Gällivare och haka på E45an du kanske inte kan fara fram i fullgas överallt men det är inga problem. Du kan ju också göra massor av stopp då det är otroligt med vatten - sjöar och älvar - efter hela vägen. Dessutom en massa campingar för de som vill-behöver dess faciliteter.
Fortsatt trevlig Påskhelg
Hälsningar Bror

Jack E

HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
74
Medlemskap
2025
Sv: Järfälla igen, hem via E45 på kul.

Hej Bror ! Vet inte om du var förbi. Själv var vi på väg hem från Borås trakten efter att ha bytt ut Primus pannan mot en Alde 3010 panna.
Primus pannan har krånglat sedan vi köpte vår LMC-98. Nu är frugan och jag helnöjda. Dessutom har jag fått uppleva Vitsipps backar, det var länge sedan.
Fortsatt trevlig Påsk helg önskar vi i Älvsbyn.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Järfälla igen, hem via E45 på kul.

Hej Jack,
vi hade inte med oss någon matrikel el dyl då avstickaren via Älvsbyn inte var planerad utan bara en tokig ingivelse att fara en massa extramil via Arvidsjaur och E45. Men det var det värt faktiskt. Bra väg vacker natur - som alltid i Norrland - mm till skillnad från fullfart på kustvägen som kan vara nog så tröttande och tråkigt.
Vi kommer garanterat förbi vid ett annat tillfälle.
Ha det så gott och skönt i vårvärmen.
Hälsningar Bror

Toppen