• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jämförelse av många spännande "plåtisar"

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Hittade denna halvtimmeslånga video på Youtube där de jämför 15 plåtisar och man får se layouterna.
Fick riktigt habegär på några av bilarna.
Som hundägare t.ex. "grovingång" direkt in till dusch/toa och flera lite annorlunda layouter som lååångt kök med massor med yta m.m. Annars tycker jag de flesta plåtisarna har snarlika inredning.
Väl värd att titta på för er som är intresserade av plåtisar.

F

F.d. 53053

Guest
Sv: Jämförelse av många spännande "plåtisar"

Hej
Av dom 15 plåtisar var det en del som var riktigt intressanta bla den sista Adrian, det var fräck men det kostar nog en del. vi har funderat lite på just plåtis, den är ju lite smidigare än en vanlig husbil :yes::yes:

Gert

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Ja här var det en del nya planlösningsidéer.. kul att se. Visst är Adrian flashig och säkert dyr men jag gillar lösningen med skjutdörrar till toa/dusch där man utnyttjar golvytan optimalt som testvinnare i reportaget :).

F

F.d. 53053

Guest

Ja här var det en del nya planlösningsidéer.. kul att se. Visst är Adrian flashig och säkert dyr men jag gillar lösningen med skjutdörrar till toa/dusch där man utnyttjar golvytan optimalt som testvinnare i reportaget :).

Du som redan har en sådan, då skulle jag vilja från, ligger man bra i den sänglösningen ni har, vi är 1,70 cm ca ??
mvh Gert
:oops::oops:

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Sängen bak är jättebra 196 x 140/130 cm. Funkar bra för oss.. jag är 187 cm. När man bäddar fram blir bädden kortare och smalare. Jag har inte riktigt koll på bäddmåtten där.

F

F.d. 52920

Guest

Hittade denna halvtimmeslånga video på Youtube där de jämför 15 plåtisar och man får se layouterna.
Fick riktigt habegär på några av bilarna.
Som hundägare t.ex. "grovingång" direkt in till dusch/toa och flera lite annorlunda layouter som lååångt kök med massor med yta m.m. Annars tycker jag de flesta plåtisarna har snarlika inredning.
Väl värd att titta på för er som är intresserade av plåtisar.

Kul att se , sådana här filmer kan man lära sig en hel del av.
Vad det beträffar hundar och dusch.
Vi har en utomhusdusch , den är perfekt för hundvård (mer värd en allt smör i Småland) :)

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Utomhusdusch tycker jag är ett krav. Stor plats. Alla bilar borde vara utrustade med detta. Det räcker med sandiga fötter från badstranden.

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

Varför är det ugn och micro i de engelska bilarna? Vad lagar dom för mat?

G

Göran T625

Guest

....och jag som nästan bestämt mig......nu fick man ju lite att tänka på.....igen!

//Göran

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Layouten i den där "Murvi Morello" fick snålvttnet att rinna till på mig.

Gick in på Murvis sida och såg att de hade flera intressanta modeller. Bla den liknande
"Morocco" där man kan fixa med soffan till en enkelsäng/2 enkelsängar/dubbelsäng.
Undrar om man kan beställa dem byggda för högertrafik och helst med 4wd också förståss ;) :D

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Kolla så det finns plats för resgodset. Vissa modeller har för små bagageutrymmen.

Toppen