• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jämför besiktningspriser

J

Jarn

Guest
Sv: Jämför besiktningspriser

När jag knappar in mitt regnummer så får jag mycket riktigt upp flera alternativ.
Billigast är Carspect, när jag sedan vill boka där, då får jag upp att de kan inte erbjuda denna tjänst.
Så sidan har nog inte riktigt koll om det är husbil över 3,5 ton.

S

Sören-6830

Guest

När jag söker på min bil fungerar det bra.
Sajten är ganska ny så de är väl inte helt kompletta ännu, t ex finns inte de eminenta, för tyngre bilar kostnadsvänliga Ystads Bilbesiktning med ännu.
Hem

saxnäs

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2025

Nja , den där sidan ger jag inte mycket för.Den hittar inga stationer t.ex. i Linköping. Talar om fel besiktnings intervall för fordonet.

S

Sören-6830

Guest

Ja, det är klart, den visar ju endast 13 alternativ inom 50 km från Köping......

Sajten är ju ganska ny men kan på sikt säkert bli ett bra hjälpmedel.
Tror säkert att sajtens upphovsman är tacksam för alla synpunkter och förslag som kan leda till förbättring.

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Dekra är klart billigast på husbilar över 3,5 t. Tyvärr tar inte alla stationer tunga bilar.

JOE

F

F.d. 55591

Guest

Hej jag får bara upp val för släpvagn å husvagn.:confused:

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Dekra är klart billigast på husbilar över 3,5 t. Tyvärr tar inte alla stationer tunga bilar.

JOE

Det är det som är PROBLEMET, många stationer tar inte emot fordon >3,5ton

När jag söker på vår hb så kommer Opus i Köping upp som första val.
Har snackat med dem på plats, och de tar inte in tunga fordon, alltså är tjänsten inte bra för mej. :(

Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Man kan kanske ha lite tålamod..? :wideeyed: Det kommer säkert förbättringar! Jag ser det som en bra början :)

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Man kan kanske ha lite tålamod..? :wideeyed: Det kommer säkert förbättringar! Jag ser det som en bra början :)

Förbättringar kommer ju normalt löpande.
Men detta är en bugg. De skulle informerat att detta är en beta-version.

Mitt tålamod skulle inte klara av att när man anländer till en bokad tid, inte får komma in för de inte tar emot tunga fordon :p:

Edit: har nu gjort en "provbokning" och jag kan inte boka på Opus Köping, de föreslår då Fagersta, Sala, Örebro.
Fick de in begränsningar på de olika stationerna så vore tjänsten klockren.
Nu kan man endast jämföra priser, vilket kanske var meningen:)

Senast ändrad:

Tony o Tina

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1268
Medlemskap
2028

Skulle boka besiktning i fredags hos Opus i Nyköping.
Skulle få betala 1470 för husbil 7490 kg.
Opus har nya priser för husbilar, för dom räknas ine som personbil där, fick jag reda på när jag ringde deras kundtjänst

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Nja , den där sidan ger jag inte mycket för.Den hittar inga stationer t.ex. i Linköping. Talar om fel besiktnings intervall för fordonet.

Ja bes.intervallet blir fel på min sökning också, verkar som de bara tar hänsyn till slutsiffran.

Kronvall

HBK Medlem
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2025

Jag besiktiga hos YBB i Ystad (500 kr för en 4,25 ton HB), dom är inte med i databasen.
Alla som är godkända av Swedac borde vara med, kanske beror på utebliven sponsring!!!;)

Toppen