• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Iveco 3.0

F

F.d. 11203

Guest
Sv: Iveco 3.0

Hej
Tidigare medlem lag in en internetadress VOSA, där man kunde kolla fel och brister på alla bilmärken.
IVECO är väl en FIAT
mvhDEicer

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Motoren i seg er bra, og Agile automatiseringen fungerer når en lærer den å kjenne. Har kjørt ca 9000 km med denne kombinasjonen i en N+B Flair 8000 siden i april i år. Det er i utgangspunktet samme motor som Multijet 160 men stillt slik at en kan ta ut 20 hester mer.

Agilen har tørrplatekobling slik at en må unngå sluring, bakkestart må en bruke håndbremsen ikke fotbremsen.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Fra du slipper fotbremsen og til koblingen slår til tar det et blunk tilstrekkelig til at du siger litt tilbake - så langt er dette det eneste svake punktet jeg har funnet.

F

F.d. 25098

Guest

Hej.

Samma 3.0 motor men HPI ger 146 hk/ 350 NM och HPT ger 176 hk/ 400 Nm.

Peter.

Enligt Iveco.se "Daily" motoralternativ.

Senast redigerad av en moderator:

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Start ibackeproblematiken är mer en fråga om att känna sig extra säker. När bromspedalen trycks ner aktiveras en automatik som håller kvar bromsverkan några sekunder för att föraren skall hinna med att ge gaspådrag och därmed fullt vridmoment på motorn. Hade samma problematik på vår Charisma tills jag kom på tekniken - därefter inga problem. Finns också uppgraderingar till växellådan som förbättrar egenskaperna.

Toppen