F
F.d. 322
Guest
Jag och min partner har länge längtat efter en husbil att köra runt i Europa med. Vi bor i Italien men vill helst köpa den i Sverige. Vi är inte direkt rika, men vi längtar så efter att känna frihet och ge oss ut och se världen. En husbil skulle tillåta oss att ta med katterna samt pick och pack, och bara åka iväg! Härligt! Hur den ser ut är oviktigt, bara den inte trillar i bitar och bara den inte är för dyr.
Vi hittade en annons om en billig Iveco 1980 som verkade bra. Den va besiktigad två år framöver och funkade bra sa ägaren. Men när vi kontaktade en Fiatverkstad så rådde de oss starkt att inte köpa bussen då reservdelar inte längre finns att få tag på, samt om man hittade reservdelar skulle det bli mkt dyrt ändå. Drömmen slogs i bitar, jag känner mig så ledsen!
Vi kan lägga max 20 000 på inköpet, undrar om det kommer att bli möjligt att genomföra dethär....?
Tacksam för ev tips och råd.
Vi hittade en annons om en billig Iveco 1980 som verkade bra. Den va besiktigad två år framöver och funkade bra sa ägaren. Men när vi kontaktade en Fiatverkstad så rådde de oss starkt att inte köpa bussen då reservdelar inte längre finns att få tag på, samt om man hittade reservdelar skulle det bli mkt dyrt ändå. Drömmen slogs i bitar, jag känner mig så ledsen!
Vi kan lägga max 20 000 på inköpet, undrar om det kommer att bli möjligt att genomföra dethär....?
Tacksam för ev tips och råd.