• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Itineo

F

F.d. 24377

Guest
Jag har funderat på det relativt nya märket Itineo, syskon till Rapido.
Utbudet i Sverige är litet och det verkar bara vara PR husbilar i Sollebrunn som säljer dessa.
Jag såg en gammal tråd här om Itineo, men den var inte så informativ.

Har någon erfarenhet av Kvalitén? (den är ju lite billigare)
Känslan är ju att man får myket för pengarna, men man får ju alltid vad man betalar för.
Är det ofta fuktskador pga lägre kvalité?
Någon annan reflektion som man bör göra på ett så här anonymt märke?

Med vänlig hälsning
Dan

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Itineo

Skippa märket. Det finns många bilar med bättre kvalite men dom är lite dyrare men det har du igen på sikt

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Itineo

Om du skal ha en grei og god husbil for en vettug pris, at du driter i hva andre mener om dine valg, er den ett alternativ. Itineo er ikke perfekt den heller, det er heller ikke andre merker. :)

Jeg har eiet 2 x dethleffs, 1 knaus, 3 chausson og en Itineo. Alle ville sikkert mene at de tre første var kvalitets husbiler og de fire siste det motsatte. For oss er det motsatt, de franske har overgått tyskerne med god margin. :)

Her er ett bilde hvor vi sitter og inntar kaffe i påvente av service på vår Itineo, i skyggen av en Carthago som da var i garanti tiden, som en eier parkerte og forlot hos den forhandler han kjøpte en ny Rapido av.... Han var dritt lei problemer som husbilen hadde... Så alt som er dyrt er heller ikke bare fryd og velferd.... ;)
SG102893.jpg

Jeg har ikke ønsker om å låne finansiere til å kjøpe en husbil, derfor velger jeg husbiler som dekker -mitt behov- og min lommebok, og ikke ut fra hva andre mener og tror.

Kjøp en Carthago til en mill. selg den om tre år og få igjen kanskje 700`. 300 laken blåst....
Kjøp en Itineo eller annen rimelig husbil for 550`. og selg den om tre år og få igjen kanskje 400`. 150 laken blåst....

Da har du iallfall mer igjen på sikt........

Vi har kjørt 4700 mil med vår 2010 Itineo. Og vurderer nå en 14 modell om sparekonto er vokst seg stor nok.

:)

Toppen