• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Italiensk cykelskylt

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
En fråga till er som vet:

De gäller den röd/vit randiga cykelskylten som man ska ha bak på husbilen när man har cyklar..
Vi har satt en packbox på vårt cykelställ, ska man då ha skylten på denna??

/Noynoy

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Sv: Italiensk cykelskylt

En fråga till er som vet:

De gäller den röd/vit randiga cykelskylten som man ska ha bak på husbilen när man har cyklar..
Vi har satt en packbox på vårt cykelställ, ska man då ha skylten på denna??

/Noynoy
Enligt uppgift skall man ha skylten på all utskjutande last av vad slag det vara månde i Italien. Så sätt på den så kanske ni undgår att bli påkörd av något blindstyre.
//Conny
PS
Skyltarna kan vara lite "trickiga" att hitta men jag tror mig veta att de går att köpa redan i Tyskland.
Finns i flera utförande som aluminium och wellpappliknande plast som fungerar bra.
DS

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Vi har en av plastvariant som vi köpte i Tyskland och som vi använt en gång. Nu ligger den och skräpar i förrådet, då vi inte behöver den mer.
//Kjell

F

F.d. 30007

Guest

Hej!
Husbilslandet säljer dessa och kostar endast 75kr
Jag köpte förra veckan till Spanien resan skall tydligen ha även där på allt som sticker ut mer än 2decimeter.
Med vänlig hälsning,
Lennart

Y

Yjons

Guest

Nu har tydligen olika länder, t ex Frankrike och Spanien olika breda ränder på skyltarna. Man underar om detta spelar någon roll eller om man måste köpa ny skylt för varje land?

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024

Fråga var: Måste man ha den på packboxen bak i Italien?

F

F.d. 28368

Guest

Hej!
Husbilslandet säljer dessa och kostar endast 75kr
Jag köpte förra veckan till Spanien resan skall tydligen ha även där på allt som sticker ut mer än 2decimeter.
Med vänlig hälsning,
Lennart

Har någon stanns i bakhuvudet att i Spanien är det krav på att ha skylten när lasten skjuter ut mer än 10% av bilens längd. Rätta mig om jag har fel.

mcbiker

FD HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
3991
Medlemskap
2021

Lite osäker men kolla detta. Den spanska tror jag gäller bara i Spanien. Den Italienska gäller i båda. ELLER tvärt om....:mcride:

Toppen