• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Italienresa med komplikationer

Hans Andersson

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
5404
Medlemskap
2025
Efter att ha farit gm Europa ned till Italien 2010 så kom vi till Pisa där vi parkerade på en stor p-plats alldeles i närheten av centrum och muren (även markerad som ställplats) och det stod fler husbilar där. Efter att ha besökt staden återvände vi till husbilen och tråkigt nog hade vi haft inbrott i den (inbrytning via fönster) Eftersom vi inte förvara så dyra saker i den var den ekonomiska förlusten inte så stor. Hustrun grät en skvätt men vi beslöt att denna händelse inte skulle få påverka vår fortsatta semester.Så fram med silvertejpen och reparerade fönsteret.
Nåväl vidare mot Rom där vi stod på en ställplats omgärdad av staket och med vakt. Vid bussresan från Roms centrum stal en ficktjuv vår kamera med en del semesterbilder. Hustrun grät en skvätt men vi köpte ny kamera och bestämde att ej heller denna episod skulle få påverka vår fortsatta semester.
For vidare mot Prag där vi stod på en fin Camping och for därefter vidare mot Travemunde. Väl däruppe tyckte jag att laddningen från solcellerna var dålig och kollade på taket. Solcellen var borta !!! Så fram med silvertejpen och reparerade igen.
Efter en mer noggrann kontroll visade det sig att den var bortbruten. Vågade inte förstöra semestern mer för hustrun så jag sade inget förrän vi kom till Sverige. Hustrun grät då en skvätt men det beslöts att ej heller denna episod skulle få förstöra vår fortsatta semester.
Nåväl, efter att ha försökt att byta husbilen hos en del del motvilliga försäljare i södra Sverige kom vi till Kurts husvagnar i Ludvika där hustrun blev förtjust i en Adriatk Vision så det blev det köp och så var hustrun glad igen.Denna bilen var utrustad med allt tänkbart i larm och säkerhetsdörrar ,om det hjälper får man väl se.

Detta var lite filosofiska funderingar från Hasse och Carin som i sommar besöker Kroatien och naturligtvis även Italien (Toscana). För trots allt Italien är ett fantastiskt land (men vi tar med oss silvertejpen för säkerhetsskull)
(Nu har det ju hänt oss så "statistiskt sett så bör vi nu klara oss resten av livet" för dylika episoder)
Ha de bra folk........från Hasse o Carin

Toppen