• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Isle of Man

F

F.d. 14324

Guest
Nej, jag har aldrig varit där, varken med husbil eller utan, men det tillsammans med Le Mans och nåt race på Nürburgring är väl såna grejer jag vill göra, men exakt när det kommer att ske är svårarare att definiera, om det ens kommer att ske eller fortsatt vara bara en dröm.

Då jag kollat lite löst på detta till och från under några år så var ju nu tvungen att kolla lite igen. :)

Motorhome - iomtt.com: The World's #1 TT Website
Kollar man på den sidan så får jag uppfattningen om att det möjligen kan vara lite svårt att få plats på färjorna. Färja från Heysham blir väl det enda praktiska alternativet om man inte åker över till Irland först, fast irland är ett rätt trevligt ställe så tvingas man till en sån omväg så kan man nog göra den till en trevlig upplevelse också. :)

Kollar man på den här kartan så ser det väl ut som det finns tillräckligt med campingar för att det ska lösa sig på ett eller annat sätt om man väl tar sig dit: isle of man with motorhome - Google Search

Lycka till och skriv gärma lite om du ror resan i hamn. :)

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag har varit där, men med MC under TT-Week, har också haft lite funderingar om att göra ett besök med husbil. Men man skall ha klart för sig att det är en liten ö med små smala vägar och trånga byar, att fricampa under de stora evenemangen kan man nog glömma, bäst vore nog att boka en camping låångt i förväg och ha något lämpligt fordon ( MC? )med sig att åka runt på. I varje fall under TT-Week var
varenda gata i städer och byar fulla med MC ca 30.000 besökare!
 
Senast ändrad:

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Här får man åka med en sväng , håll i er. Har kört motorcykel i många år började med Guldpil och sen avancerat upp i kubikstorlekar under årens lopp men i närheten av dessa galningar är det inte många som har modet till :) :)
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Skall man definiera "stolleprov", så väl detta bra nära i allafall. Men, häftigt är det...
 
F

F.d. 14324

Guest
@Mats/Inger Nilsson, vid 15,25 in i filmen elegance länkar till, där hittar du husbilarna på höger sida.
Vägbekrivningen dit är enkel: Starta vid startlinjen och kör hälften så fort som mororcyklarna, då bör du vara framme där på en halvtimme. ;)

Edit, hittade en karta på banan:

 
Senast redigerad av en moderator:

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Till alla er som inte ser tjusningen med motorsport eller förstår de prestationer dessa förare levererar helg efter helg under vår-sommar-höst rekommenderar vi att titta på det inlägg ”Elegance” lagt in här ovan.
Isle of man = motorcykel på asfalterade byvägar i farter på över 300 km/h, MotoGP, RallyVM, DTM, Indycar, Formel 1 är internationell motorsport på allra högsta nivå.
Igår, söndag den 10/3 njöt vi av Indycar premiären i St. Petersburg i västra Florida i USA (där vi varit många gånger på semester - en badort vi verligen rekommender) med Felix Rosenqvist på 4:e plats och Marcus Ericsson på 8:e plats innan hans motor gav upp. Nu på söndag är det - ääääntligen - premiär för Formel 1 säsongen i Melbourne i Australien och om knappt på veckor är det dags för deltävling nr 2 i just Indycar i USA och så fortsätter det långt in på hösten...
Äääääntligen finns det något som är lika ”gött” som att åka husbil även om farten inte är densamma i just husbilen...
 

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
@Mats/Inger Nilsson, vid 15,25 in i filmen elegance länkar till, där hittar du husbilarna på höger sida.
Vägbekrivningen dit är enkel: Starta vid startlinjen och kör hälften så fort som mororcyklarna, då bör du vara framme där på en halvtimme. ;)

Edit, hittade en karta på banan:

Hälften räcker inte dom kör i 300 jag vill inte köra i 150 med husbilen
 
Toppen