• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Is på toa..

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026
Hej..
God Jul och god fortsättning på er alla.. här i Malmö är det flera plusgrader och barmark ännu, tyvärr står Husbilen hos Rips i Tommelilla efter en genant backskada i Simrishamn.. annars hade vi nog kört en sväng.. Men minusgrader kan komma fort..
Is i toan.., Jo, vi tömmer ju tankar och blåser i öppna kranar etc, men hur blåser man bort ev. spolvatten i spolsystemet..i toan.. Knaus -98 med den vridbara toa.. Eller onödigt.?
Tack så länge..
Bo Mårtensson
Libom

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Is på toa..

Jag har en Thetford C200 där man kan lyfta bort behållaren för toapapperet & suga ur vattnet med en våtdammsugare & sedan tömma spolsystemet genom att spola. Har du kollat om du har liknande möjligheter?

Bennie

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026
Sv: Is på toa..

Tyvärr inte den modellen, men den var bra tack vare behållare för skjöljmedel och större tank.
Tack ändå..
Bo Mårtensson

Toppen