• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

iPhone?

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025
Någon teknisk medlem som vet om man kan skriva punkt i inoggningen på en iPhone?Jag har ju det i min signatur på klubben och vill komma åt hemsidan på min nya leksak också.Annars får jag byta signatur här.:(
Anders.B

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: iPhone?

Jag brukar logga in via Safari, väljer Google, ställer markören på sökraden, då kommer tangentbordet fram. I den nedre raden till vänster hittar du knappen med specialtecknen.
V-backen :wink:

F

F.d. 10329

Guest

Varför behöva trycka fram och tillbaka när man kan dubbelklicka på mellanslag?
I Anders.B:s fall får han versalen B gratis.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Tomtoms iPhoneapp har uppdaterats till version 1.5 och vi ger den ett revanschförsök efter kritiken för drygt ett år sedan.

Till artikeln

2111215642.jpg

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

När man har navigatorn på hörs själva körinstruktionerna då med tanke på det är ju itne så väldans kraftig högtalare i Iphonen (kör med 4:an) ?

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025

När man har navigatorn på hörs själva körinstruktionerna då med tanke på det är ju itne så väldans kraftig högtalare i Iphonen (kör med 4:an) ?

jag körde med min 3GS ifjol som enda navigator, nog tycker jag vägvisningarna hörs lika bra som dom gjort på "riktiga" navigatorer.

nackdelen är väll skärmens lilla mått, men i gengäld slipper man ha en extra pryl i bilen som lockar när man lämna den utan uppsikt.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Hej Anders.

Detta program laddade jag ner för några dagar sedan, har testat det med några samtal, och det funkar kanonbra.
Men ett program som fungerar så bra och dessutom är gratis borde väl ha en hake någonstans....men var undrar jag?

//Tommy

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har letat efter hakar men inte funnit några!

Nästan för bra för att vara sant och man kan undra vad operatörerna säger om detta. All samtalstrafik kommer antagligen att gå via VOIP.

Undrar hur Skype kommer att kontra?

G

GunDogs

Guest

Om jag fattat rätt är det väl bara mellan Viber-användare som det är gratis. Dessutom är ju inte internetuppkopplingen gratis för alla heller.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Man kan ringa till andra än Viberanvändare men då kostar det som ett vanligt samtal om jag förstått det rätt.

Vitsen med en iPhone, iPad eller även Android med alla sina appar är att man har dataabonnemang. De flesta iPhoneägare har fri datauppkoppling med 10GB/mån.

Senast ändrad:

Peter

FD HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023

Skillnden mellan Skype och denna är ju att den är helt anpassad till iPhone och
därmed också kan använda en befintlig telefonbok. Det gör ju installationen
idiotenkel och smidig.
Har denna app även möjlighet att förmedla videosamtal?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Har denna app även möjlighet att förmedla videosamtal?

Inte än, men det verkar som om de jobbar på det liksom sms-funktionen.

Än bättre blir det när iPad-versionen släpps, då går det även att ringa på den utan att använda Skype.

Hur som helst, det verkar nästan för bra för att vara sant!

Toppen