• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ipadhållare

F

F.d. 52978

Guest
Finns någon som har ett bra förslag till hållare för en IPAD att användas i en integrerad
husbil Jag använder ipaden som gps.
tack på förhand
Bengt3
:spinny:

SoT

FD HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Sv: ipadhållare

Vi använder iZound iPad Car Holder, (Teknikmagasinet), som vi är väldigt nöjda med. Sitter som berget gör den också.

vh

SoT

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

56011d1338287210t-acimg1893.jpg
56012d1338287210t-acimg1894.jpg

Exomount funkar bra till både iPad och iPad Mini. Minin får dock användas stående (porträttläge).

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Har 2-din radio. Skulle det fungera. Ser att den skulle skymma radion enligt bilden.
mvh Arne

Jag har Exmount monterad i en Knaus S-liner 2008 (helintegrerad) och då hamnar den så att det funkar även med 2-din radio utan att skymma. När jag hade den i Adriatik 2005 halvintegrerad så skymde den ca hälften. Kan tyvärr inte fota förrän efter helgen då bilen inte är hemma förrän på måndag kväll.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Har en Brodit hållare som jag tycker är stabil och går att vrida 360gr.
Inga vibrationer och skymmer ingen radio, allt samlat på vä sida, fungerar bra för mig
då jag är vänsterhänt.
Finns för alla surfplattor.

Bosse

Bilagor

• nav2.jpg
    nav2.jpg
    71,3 KB · Visningar: 9
  • brodit.jpg
    brodit.jpg
    61,4 KB · Visningar: 7

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Så här ser det ut i vår bil. Inköpt för cirka 300kr på teknikmagasinet.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    949,8 KB · Visningar: 12

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Fördelen med Teknikmagasinets hållare är att den sitter i mitten för att kunna skötas av passageraren under färd. Vidare sitter den i rätt höjd så man slipper ta blicken från vägen. Den behöver dock stöd nertill för att inte vibrera.

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025

Har 2-din radio. Skulle det fungera. Ser att den skulle skymma radion enligt bilden.
mvh Arne

Det tror jag.
Jag har samma hållare (exomount) och den går att justera i vertikal led också så det går fint att anpassa efter det man har i panelen eller hur mycket (högt upp) "paddan" ska sitta för bra läsbarhet.
Jag har samma fäste och det är det bäst jag provat hittills och rekommenderas stark

Toppen