• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

IPad spräckt glas

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025
:(Ja nu har det hänt,tappade min iPad på asfalten. Konstigt men glaset sprack ganska så ordentligt. Har beställt en ny kommer på måndag. Nu gäller det ju att inte tappa något vid överföringen från min gamla till den nya. Tacksam för tips?
Lennart

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IPad spräckt glas

Om den fortfarande funkar bör du synka via iTunes med dator eller direkt till iCloud.
Då är det lätt att återställa allt till den nya.

F

F.d. 53078

Guest

Beställde en ny display till min HTC ifrán China.
Den kom med en adress till youtube om hur man bytte den.
Det finns säkert till din telefon oksá

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25200

Guest

Om du har aktiverat icloud så kommer allt tillbaka automatiskt.

// Stig

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Tack för svaren. Menar ni att alla mina appar och inställningar återskapas?
Lennart

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Tack för svaren. Menar ni att alla mina appar och inställningar återskapas?
Lennart

Ja, jag brukar synka mina iPhones och iPads mot min laptop med jämna mellanrum som en säkerhetsåtgärd. Det tar för lång tid att återskapa allt för hand.

Installera iTunes på datorn om du inte redan gjort det och koppla din iPad med USB-sladden och synka. Enklare kan det inte bli!

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Nu har jag hämtat min nya iPad och synkat tillbaka allt. Det fungerade bra bilder, kontakter, email, appar och allt finns med vad jag kan se förutom att "Foggen"inte fungerade. Jag hade 10Gb för 99 kr och efter att ha varit inne på deras hemsida så fick jag av någon anledning tillbaka 1GB Free. Nu försöker jag skicka en fråga till Fogg men kommer inte in på den delen av deras hemsida. Någon som kan kolla om det går att skicka en fråga?
Lennart

F

F.d. 4220

Guest

Nu har jag hämtat min nya iPad och synkat tillbaka allt. Det fungerade bra bilder, kontakter, email, appar och allt finns med vad jag kan se förutom att "Foggen"inte fungerade. Jag hade 10Gb för 99 kr och efter att ha varit inne på deras hemsida så fick jag av någon anledning tillbaka 1GB Free. Nu försöker jag skicka en fråga till Fogg men kommer inte in på den delen av deras hemsida. Någon som kan kolla om det går att skicka en fråga?
Lennart

Om du öppnar foggmobile.com i en browser och loggar in där, så bör du vara tillbaka i premiumläget. Det är nog det som saknas.
Direktlänk Fogg login

//Stefan

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Om du öppnar foggmobile.com i en browser och loggar in där, så bör du vara tillbaka i premiumläget. Det är nog det som saknas.
Direktlänk Fogg login

//Stefan

Jag väljer "I have a Fogg card" och loggar in och sedan försöker jag med contact us och sedan send us a question och resultatet blir då Not Found
Lennart

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Har du WLAN avslaget så du använder 3G för att besöka websidan 1:a gången?

Annars loggar du ut, stänger Safari och därefter slår av WLAN och loggar in igen med 3G så borde det fungera och du får tillbaka ditt premium.

Det fungerade så när jag bytte SIM kort.

Här är en direktlänk till support:
Support

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Skickade en fråga till Fogg för ca 10 minuter sedan, och nu ringde en person och undrade lite över min uppkomna situation. Maken till snabb service har jag aldrig varit med om och då har jag ansvarat för IT upphandalingar på internationella företag i 20 år. VILKEN LEVERANTÖR.
Lennart

Toppen