• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iOS9

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: iOS9

Ytterst sällan som det uppstår buggar med uppdateringar i iOS.
I de få fall som uppstått har en rättelse skett inom ett dygn, dock inget som påverkat mina fem enheter under 5 år.

Inte förvånad över att du försöker försköna IOS-verkligheten som vanligt men tyvärr har du fel.
Även IOS drabbas av mycket buggar och har problem vid uppdateringar. Inte få fall och inte åtgärdat inom ett dygn.

Inte konstigt alls och inget speciellt för just IOS. Det hör till.
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: iOS9

Uppdaterade min iPhone 6 utan problem och med en del intressanta funktioner som följd. Dock ingen märkbar ökad snabbhet. Ska bli intressant att uppdatera min gamla iPad 2. Tanken var att använda iPhonen till att navigera efter med iGO samtidigt som co-drivern kan följa rutten, leta alternativ och info m.m. på iPaden. Paddan är dock på gränsen till för seg att ruttplanera i då hårdvaran har sett sina bästa dagar. Där borde en resursförbättring märkas (hoppas jag).
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iOS9

Inte förvånad över att du försöker försköna IOS-verkligheten som vanligt men tyvärr har du fel.
Även IOS drabbas av mycket buggar och har problem vid uppdateringar. Inte få fall och inte åtgärdat inom ett dygn.

Inte konstigt alls och inget speciellt för just IOS. Det hör till.

Jag försöker inte att försköna, konstaterar bara att iOS aldrig vållat mig bekymmer med uppdateringar under alla år.

Jag kan inte påminna mig att uppdateringar av mina Androider vållat mig stora bekymmer men de har endast varit 3-4 till antalet under alla år. Vissa telefoner uppdateras aldrig.

Däremot känner många till mina bekymmer med Windows version 10 som gjorde min laptop helt oduglig!
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: iOS9

Tack Anders,

Nu förtydligade du att det bara var dina erfarenheter du menade och inte att det är någon allmän uppfattning eller fakta. Ibland låter det gärna så.
Det är många som får problem vid större uppdateringar. Oavsett operativ och IOS är inget undantag. Det är bara att läsa på nätet vad som står om problemen med IOS 8 och 9.

Jag är faktiskt också förskonad från problem vid uppdateringar och då brukar jag ändå kasta mig på nya versioner direkt även om det ofta är att be om problem. Windows 10 uppdateringarna har gått perfekt och IOS 9 skall på i kväll på våra grejer här hemma. Jag räknar inte med några problem där heller :D.

Men den som inte tycker det är kul med lite eventuellt trixande behöver ju inte utmana ödet och kan gärna vänta några veckor till.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iOS9

En av de största skillnaderna mellan Apples IOS och Googles Android är att Apple ser till att nya systemversioner enkelt kan installeras på så många äldre Iphone och Ipad som möjligt, medan det är upp till enskilda tillverkare att fixa uppdateringar av Android för sina telefoner och plattor.

Det har bidragit till problemet med fragmentering på Googles plattform, där utvecklare inte kan räkna med att en majoritet av användarna har tillgång till de senaste funktionerna.

Ett tydligt bevis på hur stor skillnaden är kommer från Mixpanel, som rapporterar att IOS 9 nådde 21 procent av IOS-användarna 48 timmar efter att det släpptes, vilket händelsevis är samma andel som Android 5.0 Lollipop har efter 10 månader.
 

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: iOS9

Då måste det vara Sbs....

HaHa vilket konstaterande, jag antar att du vet vem jag är och vad jag sysslar med i och med att du konstaterar att mitt påpekande handlar om Sbs? Poängen var just att man inte behöver vara någon raketforskare för att hantera detta ios utan det känns som det är byggt för neandertalare, dvs dos 3.1, du kanske minns det, var något man knappade i tidsepoken när windows kom..
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iOS9

Har varit i kontakt med TomTom support dom vet att vid uppdateringen så blev det engelsk text i appen. Bara att sitta lugnt i båten o vänta på en uppdatering
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iOS9

Har idag lagt in ett antal nya kontakter under kontaktikonen. Dessa komner inte in under kontakter i telefonikonen?? Märkligt. Men söker jag på den inlagda personen så finns den i kontakter.
 
F

F.d. 53392

Guest
Sv: iOS9

HaHa vilket konstaterande, jag antar att du vet vem jag är och vad jag sysslar med i och med att du konstaterar att mitt påpekande handlar om Sbs? Poängen var just att man inte behöver vara någon raketforskare för att hantera detta ios utan det känns som det är byggt för neandertalare, dvs dos 3.1, du kanske minns det, var något man knappade i tidsepoken när windows kom..

Mycket märklig liknelse. DOS (som jag fortfarande använder på jobbet) och IOS skulle vara jämförbart. Visst, IOS är lättanvänt och jag ser inte hur det skulle vara något negativt. Att DOS skulle vara lätt är ju knappast korrekt.

Förstår inte varför det skulle vara negativt om ett OS är användarvänligt.
 

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: iOS9

Mycket märklig liknelse. DOS (som jag fortfarande använder på jobbet) och IOS skulle vara jämförbart. Visst, IOS är lättanvänt och jag ser inte hur det skulle vara något negativt. Att DOS skulle vara lätt är ju knappast korrekt.

Förstår inte varför det skulle vara negativt om ett OS är användarvänligt.

Håller helt och hållet med, liknelsen är just avsaknaden utav extra finess som du då kanske inte förstod, som du säger kanske mer användarvänligt och inget negativt i det för dom som vill ha det utan vad jag anser är finess, därav jämförelsen och jobbat en hel del i både Dos och andra operativ och ansåg inte Dos speciellt avancerat heller liksom exempelvis Linux, driftsäkert men som sagt utan finess... Fint för dom som föredrar det men för mig som att sitta med ett gammalt dos system när det finns operativ med finess, men som sagt min liknelse och min jämförelse..
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: iOS9

Kanske det här kan va intressantare än vilket OS på mobilen som är bäst.
Den frågan kommer ju aldrig att få 100% av användarna på en sida.

Om ni har någon begränsning på er mobildata och vill va 100% säker på att det är wifi ni surfar över så stäng av "wifi assistans" under mobildata.

Nya Iphone-funktionen kan kosta dig massvis – har du slagit av den?
"Om du har ett abonnemang där du har en fast datamängd kan den därför ta slut snabbare än vad du är van vid. Flera användare har i sociala medier vittnat om att en dyr räkning kom som en chock.

De flesta svenska abonnemang fungerar så att din hastighet, efter att du förbrukat din totala datamängd, blir sämre. Därför kan det bli dyrt om funktionen är påslagen och behöver köpa mer data redan innan månaden är slut."
Om man måste köpa mer data, hur kan räkningen komma som en chock? Det sker ju inte automatiskt, utan man måste ju göra en aktiv handling för att köpa mer, och då står ju priset där.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iOS9

Överraskningen torde vara att man alls skulle behöva köpa till data även om man bara varit uppkopplad via wifi.

Det verkar inte finnas som alternativ på min ipad i alla fall.
Eller det kanske är som med Adblock, den fungerar bara för x64 varianter.
(Det var en besvikelse att jag är tvungen att använda en speciell browser för att surfa utan annonsering)

//Stefan
 
Toppen