• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inverter

elegancen

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
7888
Medlemskap
2025
Hej på er där ute min fru och jag går i väntans tider . Snart får vi våran nya husbil under tiden vi gått och väntat har man ju funderat på olika saker man vill utrusta bilen med och en inverter tänkte ja skulle kunna vara bra att ha. Så jag beslöt mig för att pröva på att importera en själv då jag läst om flera medlemmar som gjort det och blivit nöjda. Och i går kom det ett paket ifrån Kina det funka ju och ganska enkelt va det med . Det blev en TBE på 3000w pure sinus. Kul att ha den hemma nu när bilen kommer snart.

Argos747.

Bilagor

• 20140305_101458.jpg
    20140305_101458.jpg
    414,3 KB · Visningar: 9
  • 20140305_101518.jpg
    20140305_101518.jpg
    421,9 KB · Visningar: 11

Goldwing

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5895
Medlemskap
2025
Sv: Inverter

Hej !
Kul att importen funkade !
Du vill inte berätta var du köpte den och vad den kostade ? Lev.tid ?

Ha det gott nu ute på vägarna från ett par
som hämtar sin nya HB imorgon !!

Pelle & Anja

F

F.d. 25520

Guest
Sv: Inverter

Argos747,

Vet du om detta är toppeffekten eller driveffekten? Har själv en Waeco MSI 1812T. Där är toppeffekten 3600 W men driveffekten endast 1800 W. Det är lätt att överbelasta och då blir inte sinusvågen så vacker längre.

Dessutom kan det vara bra att ha en inverter med automatiskt val mellan "landström" och batteriström. Kompletera gärna med en fjärrkontroll så man slipper krypa för att slå till invertern. Den bör vara avstängd när man inte använder densamma den drar en viss tomström obelastad.

Annars vill jag önska dig lycka till med inverern, kopplad tillsammans solcell är strömmen helt gratis!

Bengt

Senast redigerad av en moderator:
Toppen