• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inverter till micro?

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Vi skulle vilja ha en mikrovågs ugn i vår husbil därför undrar jag:

1. Kräver en mikrovågsugn en ren sinusvåg eller duger det med en enklare typ av inverter?

2. Om man har en mikrovågsugn på 700 watt, räcker det med en 1000 watts inverter, eller tar en mikrovågsugn mer i starten?

I

Iveco 35

Guest
Sv: Inverter till micro?

jag hade en inverter på 1000watt den gick att starta men satte man den på högsta så funkade det inte. Du bör han en på minst 1500watt och jag tror att den bör ha ren våg.mvh. Olle.

C

cheetah1

Guest
Sv: Inverter till micro?

Angående ren vs modifierad sinusvåg så beror det nog på hur mycket elektronikkrafs det sitter i apparaten. Dom moderna med en sjuhelsikes massa knappar och displayer och jox måste man nog ha ren sinusvåg till om inte man ska riskera att nåt går sönder, men är det en sån där gammal hederlig med två rattar och där med jämt så skulle jag (utan att garantera nåt) tro att det funkar med modifierad våg.

Toppen