Sv: inverter köpa utlandet ?
Hej
ska utspänning vara 230 volt
fläktjudet
uttaget som passar våra
fjärrstart
kvaliteten på sinusvågen
----------------------------------------------------------------------------------
Hej håkan66, skall försöka hjälpa till lite om det går.
Egentligen skall ju utspänningen vara 230V. Blir inte riktigt klok på deras olika uppgifter på spänning, men på själva invertern står det 220V, och det duger i.o.f. men...
Fläktljud går ej att svara på, en del är termostatstyrda och vid liten förbrukning kan då fläkten vara avstängd.
Det sitter ju ett udda uttag på boxen, men med rätt stickkontakt så funkar ju det med.
Det står inget om fjärrstart, och man kan inte heller se något som ser ut som ett uttag för att ansluta en yttre strömbrytare.
Kvalitén/utförandet på sinusvågen står det inget om.
Den drar 0,8 Amp. obelastad på "tomgång" och effektiviteten är 90%.
D.v.s. om du driver något som drar 2000W-220V-9Amp.
På 12V sidan så går det då åt 166Amp. plus förlusten, så då är du kanske uppe i 183Amp.
Med tanke på det stora uttaget och 190 Amp./tim. i batteribanken så skulle det i teorin räcka knappt ca. 30 min. utan att ta död på batterierna, men man bör nog max satsa på 15 minuters användning utan att knäcka batterierna.... Kanske, om inte batterispänningen under den tiden hinner sjunka under inverterns min. "12V". in spänning.
Men på frågan om vad den drar vid mild användning ex. laddning, så tar den ju då bara lite mer än vad det går åt till det du driver med den.
Typ 220V-180W-0,8Amp.
På 12V sidan så går det då åt 15Amp. plus lite förlust, så kanske 17Amp.
Personligen så tycker jag att du skall försöka hitta en på 230V. ut och med en "svensk" stickkontakt.
Risken är också rätt stor att du åker på tull och moms på paket från USA.
M.v.h. JANKRO.