• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inverter & batterier

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Har köpt & skall komplettera HB'n med en 800 watt's inverter. Jag har 2 bodelsbatterier på sammanlagt 180 Ah. Invertern är tänkt för kaffebryggare (800W), laptop & frugans hårfläkt emellanåt. Vi står uppställda utan el i allmänhet max 2 dygn.
Jag har också inhandlat en huvudströmbrutare för 12voltsmatningen & en IVT tillslagsautomatik för att koppla bort invertern när jag står på el-stolpe.

Klarar batterierna detta utan tillskottsladdning eller är det något mer jag som jag glömt eller bör tänka på?

mvh
Bennie

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025
Sv: Inverter & batterier

En belastning på 800W drar en ström från batterierna på drygt 60 A. Under kortare perioder klarar säkert batterierna detta. För min del skulle jag nog köra max 20-30 min innan laddning igen, förutsatt att batteriet inte belastas med någon annan hög ström.
/Håkan

Toppen