• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Intresserad att starta en ställplats?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nu finns det en första hjälp på nätet, en sajt som har till uppgift att hjälpa blivande företagare.
Verksamhet.se, där till exempel Arbetsförmedlingen, Bolagsverket, Försäkringskassan, Skatteverket och Tillväxtverkets informationer och e-tjänster, som du som ska starta eller driver företag kan ha nytta av

Genom att fylla i uppgifterna om typer av faciliteter och en rad andra uppgifter får du reda på vad som krävs i form av tillstånd och dokument.

Här hittar du blanketter för bland annat blivande ställplatsdirektörer:

Lycka till, det fattas ställplatser och vi kommer!

Tommy
 

Tofa

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30451
Medlemskap
2024
Nu finns det en första hjälp på nätet, en sajt som har till uppgift att hjälpa blivande företagare.
Verksamhet.se, där till exempel Arbetsförmedlingen, Bolagsverket, Försäkringskassan, Skatteverket och Tillväxtverkets informationer och e-tjänster, som du som ska starta eller driver företag kan ha nytta av

Genom att fylla i uppgifterna om typer av faciliteter och en rad andra uppgifter får du reda på vad som krävs i form av tillstånd och dokument.

Här hittar du blanketter för bland annat blivande ställplatsdirektörer:

Lycka till, det fattas ställplatser och vi kommer!

Tommy
Tommy, menade du inte Verksamt.se?
/tomas
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tommy, menade du inte Verksamt.se?
/tomas
Tack, det är min ambitiösa inbyggda ”rättstavare” som oftast gör ett bra och nödvändigt arbete, när fingrarna gått för snabbt över tangenterna, men ibland som nu blir det fel. Visst skulle det vara ”verksamt.se”.

Tack
Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
En bra lathund men är den på riktigt? Alla kommuner finns ju inte med inlistan.
Är du osäker om verksamt,se överhuvudtaget finns?

Här kan du t.ex läsa om verksamt.se hos Skatteverket:
och här hos Bolagsverket:
passar på att ta en myndighet till när jag ändå håller på, Tillväxtverket:

Tror du kan känna dig trygg om du använder ”verksamt.se” lathund när du skall starta din nya ställplats :) , Men håller med om att det är märkligt att inte alla kommuner finns med.

Tommy
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Tack fyllde i på kul. Fick detta som jag inte hade en aning om :

1 § Enligt 6 kap. 13 § utlänningsförordningen (2006:97) ska den som dri- ver hotell, pensionat eller annan yrkesmässig uthyrningsverksamhet för övernattning se till att utlänningar på ett egenhändigt undertecknat registre- ringskort lämnar de uppgifter som Polismyndigheten föreskriver.
Bestämmelserna tillämpas även beträffande sådan uthyrningsverksamhet som avser exempelvis boende i tält, husvagn eller båt.

Skulle gissa att ingen ställplats gör detta.
 

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
Gjorde ett försök i Norrtälje, men hänvisningen blev Campingen ca 3km utanför city
 
Toppen