• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Intresseförfrågan ang. 6-årsjubileum på Tjolöholms slott

F

F.d. 53162

Guest
Sv: Intresseförfrågan ang. 6-årsjubileum på Tjolöholms slott

Låter trevligt. Vi är helt klart intresserade.

S

Sune & Eva

Guest

Bra jobbat! vi är klart intresserade om vädrets makter tillåter.
Mvh. Eva & Sune

F

F.d. 29925

Guest

Intresse finns, men i lördags var det tydligen skördefest på Tjolöholm och då vågade jag inte svänga av ifall det skulle vara trängsel på parkeringen med en stor bil.
Efter besök hos dottern i Åsa blev Ullared med c:a 75 meters kö till båda bankomaterna. (vi hann både in och ut ur affären inom en timma, men vi köpte inte någonting.)

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jösses...vilket intresse...:wub:....trodde jag aldrig!

Men som sagt, jag kan inget lova än, har än så länge bara haft en första kontakt. Jag hoppas att de nappar på idén, det är ju en win-win situation även för slottet.

Nästa vecka ska vi diskutera mer och jag hoppas att de är villiga att ordna detta för oss. I vilket fall så är det givetvis så att vi kommer att ha reserverade platser. På julmarknaden är parkeringen knökfull...:rolleyes:

Jag återkommer givetvis med detta så fort jag vet mer.

/Annette - Ludde

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

vi brukar vara där så räkna med oss, vi hade inga problem med plats, stod med knallarna på parkeringen längst in,, mvh håkan o britt

Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Nu har jag haft en första träff med slottsledningen, och de har nappat på idén, så träffen blir lördagen den 17/11 och hemkörning söndag 18/11.

Upplägget kommer att vara följande:

Ni kommer att betala in summan i förskott till mig i god tid innan.

En särskild biljett kommer att skickas ut per post till er som gäller för middagen, entrén till julmarknaden samt ställplatsavgiften efter att ni har betalat in avgiften. Tyvärr kan jag inte ha något avbeställningsskydd eller liknande, har ni fått förhinder efter att ni betalat in får ni i så fall "sälja" biljetten till någon annan medlem i HBK.

För att få delta i träffen ska man givetvis vara medlem i HBK, men man får gärna ha med sig gäster i husbilen.

Vi har skippat gemensam lunch, då det är svårt att samordna hur alla vill äta. Det finns tre matställen inne på området, dels restaurangen där vi äter gemensam middag på kvällen, dels två caféer, ett i Manegen och ett på slottet. Allt är hembakat och hemlagat. Lunchen i storstugan kan rekommenderas för den som vill ha ett rejält mål hemlagad mat.

Det kommer däremot att bli gemensam inkörning, då parkeringsvakterna inte har möjlighet att hålla en yta fri för våra husbilar mer än en begränsad tid. Är det någon som inte kan passa denna tid, får vi ställa bilarna med någon lucka emellan och ställa dit en kona eller liknande. Vi kommer att få våra platser längst in på området eftersom vi ska vara kvar över natten.

Kan säga också att här är det compact parking som gäller, alltså inga fyrametersavstånd mellan husbilarna. Julmarknaden pågår och parkeringsfrågan är ett problem. Vi kommer eventuellt att måla upp platserna i förväg.

OBS! Ingen el eller toatömning, (eller gråvatten). Och den som tömmer ut sitt gråvatten på området skär jag halsen av...:D....bara skojjar, men lite allvar, inga såna dumheter här!

Det kommer att vara flera arrangemang som pågår. Bland annat kommer det att vara någon form av enklare teateruppvisning på slottet, och till det betalar man särskild entré.
Själv kommer jag att ha en bildvisning i slottskyrkan kl. 16 varje dag som julmarknaden pågår. Som det ser ut i nuläget är det gratis entré till det.

Läs som sagt gärna mer på Tjolöholm hemsida

Tjolöholms slott

Jag kommer att lägga ut en inbjudan till träffen någon gång i nästa vecka, då jag har fått klart med priser m.m.

/Ludde

Bifogar några pressbilder som jag har tillåtelse att använda av slottsledningen.

tjoloeholms slott foto thomas carlen 2.jpg

Slottet

jul i storstugan pa tjoloeholms slott foto thomas carlen.jpg

I Storstugan

slottsentren under jul pa tjoloeholms slott foto thomas carlen.jpg

Slottsentrén

Carina och Jan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2025

När det gäller parkeringen så hade det varit bra om man kunnat köra "varannan parkering" d v s att man parkerar varje husbil med en personbil emellan. Då får man tät parkering på dagen men lite större avstånd under natten när personbilarna som är där under dagtid åkt hem. Skall man märka upp platserna blir det ganska lätt.
Jan

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Tack, ska ta med förslaget till dom när det närmar sig!
Jag väntar nu på ett pris för det hela, så jag kan lägga upp träffen på riktigt!
Detta ska bli trevligt! :)

F

F.d. 29925

Guest

Synd, för just den helgen har den lokala fotbollsklubben, Härtsöga, 50-års jubileum. Men lycka till och kanske det blir en repris nästa år.

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Kanon tycker vi!! Fredagen skulle passa oss lite bättre.

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gomiddag

Hemkommen efter hund och fågelrunda runt slottet. På de vattensjuka åkrarna innan slottet gick drygt 1000 grågäss, 3 vikindade och 3 tranor. Härligt att se denna mängd fåglar.
Vi kommer gärna.
Lena & Janne med hunden Hugo:dog:

Gunsve

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9213
Medlemskap
2024

Hej!
Vi bor i Åsa och kör gärna "den långa" resan till Tjolöholm! :)
Mycket trevligt initiativ :)!!!!!
Gunvor & Sven i "9213"
( Sågs i somras utanför FJs och pratade läääänge :). )

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Kul! Ja jag känner igen den blå bilen! Fick ni nån ordning på problemen? Det var väl tv-antennen eller?

/Ludde

Gunsve

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9213
Medlemskap
2024

Hej!
Problemet är löst, men inte av FJ! :-(

Vi fick fixa det själva hos Larmcenter i Lindome.
Så nu har vi TV!!

Toppen