Sv: Intresseförfrågan ang. 6-årsjubileum på Tjolöholms slott
Nu har jag haft en första träff med slottsledningen, och de har nappat på idén, så träffen blir lördagen den 17/11 och hemkörning söndag 18/11.
Upplägget kommer att vara följande:
Ni kommer att betala in summan i förskott till mig i god tid innan.
En särskild biljett kommer att skickas ut per post till er som gäller för middagen, entrén till julmarknaden samt ställplatsavgiften efter att ni har betalat in avgiften. Tyvärr kan jag inte ha något avbeställningsskydd eller liknande, har ni fått förhinder efter att ni betalat in får ni i så fall "sälja" biljetten till någon annan medlem i HBK.
För att få delta i träffen ska man givetvis vara medlem i HBK, men man får gärna ha med sig gäster i husbilen.
Vi har skippat gemensam lunch, då det är svårt att samordna hur alla vill äta. Det finns tre matställen inne på området, dels restaurangen där vi äter gemensam middag på kvällen, dels två caféer, ett i Manegen och ett på slottet. Allt är hembakat och hemlagat. Lunchen i storstugan kan rekommenderas för den som vill ha ett rejält mål hemlagad mat.
Det kommer däremot att bli gemensam inkörning, då parkeringsvakterna inte har möjlighet att hålla en yta fri för våra husbilar mer än en begränsad tid. Är det någon som inte kan passa denna tid, får vi ställa bilarna med någon lucka emellan och ställa dit en kona eller liknande. Vi kommer att få våra platser längst in på området eftersom vi ska vara kvar över natten.
Kan säga också att här är det compact parking som gäller, alltså inga fyrametersavstånd mellan husbilarna. Julmarknaden pågår och parkeringsfrågan är ett problem. Vi kommer eventuellt att måla upp platserna i förväg.
OBS! Ingen el eller toatömning, (eller gråvatten). Och den som tömmer ut sitt gråvatten på området skär jag halsen av...
....bara skojjar, men lite allvar, inga såna dumheter här!
Det kommer att vara flera arrangemang som pågår. Bland annat kommer det att vara någon form av enklare teateruppvisning på slottet, och till det betalar man särskild entré.
Själv kommer jag att ha en bildvisning i slottskyrkan kl. 16 varje dag som julmarknaden pågår. Som det ser ut i nuläget är det gratis entré till det.
Läs som sagt gärna mer på Tjolöholm hemsida
Tjolöholms slott
Jag kommer att lägga ut en inbjudan till träffen någon gång i nästa vecka, då jag har fått klart med priser m.m.
/Ludde
Bifogar några pressbilder som jag har tillåtelse att använda av slottsledningen.
Slottet
I Storstugan
Slottsentrén