Mina har varit i plast sedan 2008.Jag vet inte vilken erfarenhet du har av delintegrerade, men vår är i plåt, förutom skärmar nertill i plast. En plåtis har också externa plastdelar, det har alla moderna bilar idag.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Mina har varit i plast sedan 2008.Jag vet inte vilken erfarenhet du har av delintegrerade, men vår är i plåt, förutom skärmar nertill i plast. En plåtis har också externa plastdelar, det har alla moderna bilar idag.
Bilen är 2,05 bred. Det blir ju bara 4,5cm till plåt, balkar, isolering o tapet på varje sida. Har man bucklat ut bredden vid tårna??Bäddmåtten på en Pössl 2WIN:
Heckbett (Bakbädd/tvärbädd) in mm (ca.) 1.960 x 1.400/1.300
Problemet blir att få plats med tältet både vad gäller utrymme och vikt.Många och intressanta synpunkter i tråden. Efter 11 säsonger i en delintegrerad plastis överväger vi nu på allvar att gå ner lite i storlek, och byta till en plåtis. Vår uppfattning är lite annorlunda än vad som skrivs i en del tidigare inlägg, trots att vår bil bara är 6,5 lång har vi fått avstå från en del fina platser på små campingar och ställplatser söderöver i Europa. Kanske oftare på grund av höjd eller bredd än på längd. Vi har inga planer på att använda bilen vintertid i Sverige så vårt nyttjande kanske mer liknar de som bor på kontinenten. "Kan de trivas i plåtis så kan nog vi också" är tanken. Lite tveksam för hur det blir vintertid i Sydeuropa dock, det kan väl vara nog så uschligt väder emellanåt. Man kanske får utöka boytan med ett rejält, men litet, förtält för att slippa stänga in sig i bilen hela tiden?
Många och intressanta synpunkter i tråden. Efter 11 säsonger i en delintegrerad plastis överväger vi nu på allvar att gå ner lite i storlek, och byta till en plåtis. Vår uppfattning är lite annorlunda än vad som skrivs i en del tidigare inlägg, trots att vår bil bara är 6,5 lång har vi fått avstå från en del fina platser på små campingar och ställplatser söderöver i Europa. Kanske oftare på grund av höjd eller bredd än på längd. Vi har inga planer på att använda bilen vintertid i Sverige så vårt nyttjande kanske mer liknar de som bor på kontinenten. "Kan de trivas i plåtis så kan nog vi också" är tanken. Lite tveksam för hur det blir vintertid i Sydeuropa dock, det kan väl vara nog så uschligt väder emellanåt. Man kanske får utöka boytan med ett rejält, men litet, förtält för att slippa stänga in sig i bilen hela tiden?
Jösses!Hur fixar ni köksbestyr o annat i en liten bil ? Hustruns köksbänk hos oss är 1,9 m lång och den storleken verkar hon behöva.
Jag tror det löser sig. Det finns ju gott om fjälltält som tål hårt väder på fjället utan att väga mycket. Då borde det också finnas lätta och hållbara förtält som funkar (i lite mer skyddat läge än fjället). I tillbehörskataloger inriktade mot plåtisar tycker jag mig se att det gör det.Problemet blir att få plats med tältet både vad gäller utrymme och vikt.
Kanske sidofönstren bygger lite på breddenBurstner City Car 600.
Officiella siffror: 208 bred.
Tvärbredd 195 lång.
Är 180 lång - sover som en stock.
Nja, de (fåtal) tält vi kollat på vägde 15-20 kg. Lite tyngre än ett Hilleberg fjälltält på 1,8 kgJag tror det löser sig. Det finns ju gott om fjälltält som tål hårt väder på fjället utan att väga mycket. Då borde det också finnas lätta och hållbara förtält som funkar (i lite mer skyddat läge än fjället). I tillbehörskataloger inriktade mot plåtisar tycker jag mig se att det gör det.
Hur fixar ni köksbestyr o annat i en liten bil ? Hustruns köksbänk hos oss är 1,9 m lång och den storleken verkar hon behöva.
Nja, de (fåtal) tält vi kollat på vägde 15-20 kg. Lite tyngre än ett Hilleberg fjälltält på 1,8 kg
Men jag blir gärna överbevisad
Jag tror på det senare alternativet!Förtält till husbil? Kan vara ett symptom på att man valt för liten bil. Eller att man stannar för länge.
Förtält till husbil? Kan vara ett symptom på att man valt för liten bil. Eller att man stannar för länge.