Evanders: Då tar vi det en gång till. Du har inte varit inne i en riktig Plåtis!
Jodå, om du definierar Pössl som riktig plåtis. Den hade dusch mitt i bilen, med duschdraperi. För att komma till sängen fick du gå över duschgolvet. Men den var kort!
Jag är väldigt nöjd med min nuvarande husbil, så nöjd att jag hade en likadan tidigare - den hade dock lite för klen motor. I stället beställde vi en ny efter våra önskemål. Nu finns inte den modellen längre, och har inte sett något annat jag gillar, så vi behåller vår husbil ett tag till. De gånger vi stått bredvid en plåtis ser man att skillnaden i storlek inte är stor. Vi är något bredare och kanske 0,5 - 1 meter längre. Har dock konstaterat att många plåtisar är ganska mycket högre än vår husbil. Har man en stor helintegrerad husbil så finns det nog större skäl att köpa plåtis om man vill krympa kostymen än vad det gör för oss. Kan inte vi ta oss fram så klarar inte heller en plåtis det.
När det gäller plåtisar så brukar ju även campingbilar räknas till den kategorin. Många tyskar köper campingbil i stället för husbil. Campingbilar, ofta med pop-up-tak, som saknar dusch och andra bekvämligheter som en riktig husbil har. Men då är man ju beroende av campingar och ställplatser med dusch och toalett. Det är väl en smaksak och fråga om hur man vill nyttja sin bil, men passar inte oss.