• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Intrång i sms-konversation.

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026
Hej.

Tidigare ikväll runt 20;14 har jag en sms-konversation med annan styrelsemedlem i vår BRf förening. Plötsligt kommer i mitt svar ett långt inlägg och information från HBK styrelse
Leif Edström HBK 2386 Ordförande.. Info om träffar, vem fyller år, Träffar på gång, HBK Meet, Årsmöte 2013, Nyår på skutesjön, Pinet La Marian tränigsläger Aktuell husbil
HBK Chat, Senaste blogs om ny familjemedlem och jordnötssmör, div. statistik etc.
Vad är detta..?? Jag vill inte vidarbefodra, då innehållet kom mitt i privat konversation.
Men ngn Webbare i Malmö får gära kontakta mig för att se vad det är. Kommer mina privata sms-konversationer ut hos ngn i HBK och isåfall hur och varför..
Mvh
Bo Mårtensson
Libom
Malmö

Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Intrång i sms-konversation.

Du har antagligen av misstag kopierat texten från 1:a sidan på Husbilsklubben.se på din telefon och råkat klistra in den i ditt SMS. Antar att du har en webläsare i din telefon.

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026

Håkan..
Jag förstår kanske vad du menar, men inte hur det skulle kunna hända.. Jag går ofta in på HBK med min iphone.. och då ser skärmen ut som det gör på datorn..
Här gick texten in i sms-konversationen, strängt taget mitt i en mening..
Jag hade inte använt min Iphone till HBK den dagen överhuvudtaget..
Jag skickar en bild till din mailadress så kan du se hur märkligt det är.
Mvh
Libom

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026

Håkan
Hej...
Har nu skickat bild via admin@husbilsklubben .se
Kan HBK komma in i min sms konversation, vem kan då mer göra det..?
Mvh
Bo.m

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om jeg har forstått problemet rett så er dette et tilfelle av noe gammelt som ligger i klipp og lim minne på telefonen - med en gesture, eller litt virring med fingeren på touch-skjermen så kan dette limes inn i det du holder på med. Og når SMS er rent tekstbassert så blir det bare tekstdelen av minnet som blir limt inn.

Enkelte OS har muligheten til å sette timeout på dette minne slik at det ikke kan ligge der i dagesvis.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Bo, jag har nu sett din skärmdump och det var precis som jag trodde och som Knut beskrev ovan.
Du har av misstag kopierat 1:a sidan på HBK vid något tillfälle och sedan klistrat in detta i SMS.

Inget intrång har skett.

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026

Håkan.. och Knut..

Inte för jga förstår riktigt vad ni försöker förklara, men för mig räcker det med att ni gör det..
Tack för hjälpen..
Libom

Toppen