• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Internet, uppkopplingsproblem

F

F.d. 55554

Guest
Får upp detta när jag försöker ansluta till Internet via mitt modem till Bredband2 som är fiber in från Örasundskraft
Vad är fel i mina inställningar?
Annvänder Chrom.
Kan inte ansluta till Husbilsklubben eller någon annan sida som har HTTPS!
Allt funkar med mitt mobila bredband.

Anslutningen är inte privat
En angripare kan försöka stjäla dina uppgifter från husbilsklubben.se (t.ex. lösenord, meddelanden eller kreditkortsuppgifter).
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Er det windows PC? For WiFi forbindelser er public nettverk nesten alltid standard. Men det finnes under egenskaper på nettverket (høyre museklikk på netverksikonet i statuslinjen) et valg for public eller privat. Sett dette til privat for dette nettet. Et tilsvarende problem finnes for wifi uten pålogging i Android (muligens også i IOS) dette kan og overstyres for hvert nett.
 
F

F.d. 55554

Guest
@Knut
Samma problem med mobiler/plattor och datorer, en med Ubunto, en med Win10 och en med Win7.
Så fort jag kommer in på en https sida så kommer meddelande om att Sidan inte är privat.
Är ansluten via mitt modem FONRouter, till Örasundskraft/ Bredband2 har fiber in till uttaget, har 100/10 Mbit/s
Att få svar från Bredband2 verkar svårt, Öresundskraft hävisar till dom.
Nu är jag/vi inte strandsatta eftersom vi har mobilabredband.

Jojje
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Med FONRouter mener du at du har en trådløs router som server FON netverket, disse hadde normalt 2 netverk - ditt private og det publike FON nettet. Om du er koblet til FON så er dine meldinger forståelige, bruk det private. Har ikke benyttet FON selv på noen år nå.
 
Toppen