• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Internet scammers

Lykke

HBK Intresserad
Inlägg
8
Kommun
Grums
Vet inte om jag är i fel ämnestråd. Men gissar att många som har husbil känner till varandra. Under senaste dygnet har jag noterat 3 annonser på marketplace sverige, husbil säljes, på Facebook. Prissättningen säger mig att det är en uppenbar scam. Jag skrev med en av "säljarna" som var extremt otrevlig. Efter det försvann annonsen. Den var i gränna. 2 till i värmland. Så håll lite koll, så ingen har lagt ut er husbil till försäljning. Bara ett tips. Försökte uppmärksamma Facebook på det. Men de skiter i sånt
 

Lykke

HBK Intresserad
Inlägg
8
Kommun
Grums
Vet inte om jag är i fel ämnestråd. Men gissar att många som har husbil känner till varandra. Under senaste dygnet har jag noterat 3 annonser på marketplace sverige, husbil säljes, på Facebook. Prissättningen säger mig att det är en uppenbar scam. Jag skrev med en av "säljarna" som var extremt otrevlig. Efter det försvann annonsen. Den var i gränna. 2 till i värmland. Så håll lite koll, så ingen har lagt ut er husbil till försäljning. Bara ett tips. Försökte uppmärksamma Facebook på det. Men de skiter i sånt
 

Lykke

HBK Intresserad
Inlägg
8
Kommun
Grums
Fast jag är inte så säker på att alla ägarna till bilen har facebook. Alla profilerna är skapade nu.
 

Lykke

HBK Intresserad
Inlägg
8
Kommun
Grums
Jag skrev och bad om regnr. ANC482. Samma bil låg på klaravik 2021 och då var högsta bud 400000. Den blev inte såld, eftersom reservationspriset inte var uppnåt. I annonsen begär de 100 000. Jag bad om bild på ägarpapper. Då slutade personen svars. Så om någon känner ägaren till bilen så kan de ju göra denne uppmärksam på det här.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.747
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag skrev och bad om regnr. ANC482. Samma bil låg på klaravik 2021 och då var högsta bud 400000. Den blev inte såld, eftersom reservationspriset inte var uppnåt. I annonsen begär de 100 000. Jag bad om bild på ägarpapper. Då slutade personen svars. Så om någon känner ägaren till bilen så kan de ju göra denne uppmärksam på det här.
Bilen har tappat 3000mil mellan besiktningar också, bytt eller skruvad mätare?
 

RoffeN

HBK Medlem
Inlägg
208
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
En till som vill luras. Ett tips är att kolla hur länge de varit med på fb
 

Bilagor

  • IMG_0087.jpeg
    IMG_0087.jpeg
    1,2 MB · Visningar: 94

Lykke

HBK Intresserad
Inlägg
8
Kommun
Grums
Ja de jag sett har gått med i år och har ingen vanlig profilbild. Hittade en scam på blocket idag också. Trodde inte folk lurades där eftersom man är tvungen att identifiera sig med bankid
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Bilen har tappat 3000mil mellan besiktningar också, bytt eller skruvad mätare?
Mätarändringen på just den här bilen ser man ganska tydligt om man gör en liten undersökning av bilen, vilket jag tycker man ska göra oavsett vart man köper bilen privat eller hos företag bör man kolla objektet historia så mycket man kan.
 

Bilagor

  • 6A9F659E-78F6-45C3-B1D5-F28C1A0667B6.png
    6A9F659E-78F6-45C3-B1D5-F28C1A0667B6.png
    606 KB · Visningar: 127
Toppen