• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Internationellt campingkort

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Internationellt campingkort

Caravan Club och Motormännen säljer det till sina medlemmar. Det kommer vid årsskiftet ett nytt kort "Camping Key Europe" som skall ersätta detta och flera liknade kort.

Mitt förslag är att avvakta till årsskiftet med att ansöka om kort.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025
Sv: internationellt camppingkort

Då var det ju fiffigt att dom sålde det gamla svenska för 2012 under mässan för 100:-. Det blir ju mycket extra pengar in till SCR.
Jaså minsann (säljer??) men för oss CC-medlemmar så är det "gratis" såvitt jag vet, dvs kortet ingår i medlemsavgiften (dvs CC's) så vitt jag vet!
/ CC-medl 52393

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Inget är gratis - du betalar på något sätt - ibland dubbelt och tredubbelt. Är det nya kortet "gratis" i CC?
MHF Medlem: 380 kronor + MHF Camping Club Medlem: 175 kronor = 555 kr
CC Årsavgiften för 2012 är 425 kr

Om någon kommer in i kort-karusellen från fel håll så kan det snabbt bli 1000:- till ...

Senast ändrad:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Enligt uppgift från CC så ersätter det nya campingkortet det Skandinaviska som ingår i CC-medlemskortet.

För de som fortfarande föredrar det Internationella, så kommer det CC att även tillhandahålla det till sina medlemmar.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Inget är gratis - du betalar på något sätt - ibland dubbelt och tredubbelt. Är det nya kortet "gratis" i CC?
MHF Medlem: 380 kronor + MHF Camping Club Medlem: 175 kronor = 555 kr
CC Årsavgiften för 2012 är 425 kr

Om någon kommer in i kort-karusellen från fel håll så kan det snabbt bli 1000:- till ...
Vet inte vad du vill bevisa med ditt inlägg Kenth, jag tycker att 425 sek för CC medl-skapet är helt OK, inte ens HBK's är ju gratis (eller är det också fel/för dyrt 100 Sek, i förhållande till vad det ger?)!;

¤ Du behöver knappast lära mig ekonomi Kenth om det är det du vill antyda, ekonomiämnet klarar jag och säkert alla andra minst lika bra som du gör!
¤ För medl-avg får vi CC-medlemmar bla; detta nämnda kort, en mycket bra medlemstidning, rabatter på campingplatser(!), otroligt bra rabatter på bla de flesta färjelinjerna (10-25%), inträdes och köprabatter, bra info om mycket som behövs vid resor, träffar, mmm (ser inget fel i det)!

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Jag ser inga fel i inläggen i denna tråd. Jag försöker inte bevisa något. Alla får lov att ha sin åsikt, detta är min åsikt:

Lite definitioner:
  • Ekonomi = Hushålla med resurser
  • Rabatt = Extra prispålaga som med lätthet kan tas bort (prutmån)
  • Husbilsinformation = Husbilsklubben. se
  • Gratis = Finns ej. Man betalar med pengar, tid, tjänster, gentjänster, uppoffringar, ryggdunk mm.
  • Medlemstidning i nutid = Suboptimering av redan tillgänglig information inbäddad in en massa onödig reklam.
Kenth

F

F.d. 1370

Guest

Bäste Kenth,

Nu får du snart ge upp din "hetskampanj" mot camping. Jag börjar bli gravt allergisk mot dina inlägg vad gäller camping. Det börjar bli lite patetiskt!

Här ställde Rapido en enkel rak fråga och fick flera klara svar av bl a Gunnar och Håkan J. Dessa var också av intresse för mig, då jag, ve och fasa, ibland nyttjar kortet vid behov.

Att dra igång en ny argumentation mot CC, M m.fl gagnar knappast någon. Rapido har fått sakliga svar, därmed nog.

Att köra ännu ett varv om allt negativt med camping och vad därtill hör, är ett slag mot en stor grupp medlemmar och intressenter, vilka ofta eller bara ibland nyttjar denna övernattningsform.

Jag blir bara så trött på denna evinnerliga hets mot camping, och jag menar hets!

Som du själv säger: Alla får lov att ha sin åsikt och detta är min!:mad:

Nils

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Saklig fakta:
  • SCR's återförsäljare har sålt campingkort för 2012 utan att tala om att "Camping Key Europe" kommer 2012.
  • SCR är en av organisationerna bakom "Camping Key Europe".
  • SCR får in två avgifter för samma sak från dom som köper båda korten.
cc.JPG

Om det är någon som tycker att fakta är hetsjakt så har dom väl dåligt samvete. :rolleyes:

Kenth

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Saklig fakta:
  • SCR's återförsäljare har sålt campingkort för 2012 utan att tala om att "Camping Key Europe" kommer 2012.
  • SCR är en av organisationerna bakom "Camping Key Europe".
  • SCR får in två avgifter för samma sak från dom som köper båda korten.
Om det är någon som tycker att fakta är hetsjakt så har dom väl dåligt samvete. :rolleyes:

Kenth
ALLA medlemmar inom Caravan Club har fått information om att "Camping Key Europe" ingår i deras medlemskap 2012 (= fakta), den informationen gavs för länge sedan skriftligt till alla oss CC-medlemmar (inkl mig alltså)!

CC är vad jag vet den enda organisationen där detta kort ingår utan extra avgift, så det är inget som blir dubbelt och då behöver du ju inte bry din hjärna med detta!

Betr M så ingår inte detta kort hos dem men kan möjligen köpas separat (vet ej) men jag tror inte att folk som är med i M är så dumma att de köper samma kort 2 eller 3 ggr som du påstår att de kan vara!

Vad SCR sedan gör, bryr jag mig inte det minsta om = vet fö inte heller men belasta inte CC med dina konspirationsteorier.

F

F.d. 16416

Guest

En tankeväckande artikel angående kostnadsutvecklingen för några varor och tjänster sedan 1971.
Ämnet har ju redan spårat ur och förvanskats till att behandla annat än "Hur man skaffar ett internationellt campingkort".
För den som vill vara ekonomisk och hushålla med resurserna och inte suboptimera sin ekonomi är det tydligen säkrast att äta kyckling och avstå från klippning.
Den senare tjänsten kommer jag dessvärre inte ifrån, vilket drabbar mig mycket orättvist!!! Kunde ju stått på camping eller ställplats för de pengarna.
Här är varorna som du betalar för mycket för - Pengar & Pension - E24

Roadglider

Gurli

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
230
Medlemskap
2023

Man kan få Internationellt Campingkort utfärdat av M. Vad det kostar för icke medlemmar vet jag inte, men titta på M:s hemsida.
Solveig

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Motormännen utfärdar Internationella Campingkortet endast till medlemmar och mot avgift kr 110,-.

Toppen