• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Internationella snödagen 17 januari

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Sv: Internationella snödagen 17 januari

Försök inte inger!
Den gubben går vi inte på.
Nej mera ved i spisen på med täcket igen och dröm vidare om vår sommar och resan till Spanien. Burr!
CalleInvierno

H

hianders

Guest

Försök inte inger!
Den gubben går vi inte på.
Nej mera ved i spisen på med täcket igen och dröm vidare om vår sommar och resan till Spanien. Burr!
CalleInvierno
Det är SANT! Googla på det.
Men, vi föredrar också brasa i kaminen och värmen inne. Nu 10,5 minus och ca 3 dm snö.
På väg mot Spanien om ca en månad :yes::spinny:

Inger

F

F.d. 29954

Guest

Det är märkligt det här med kyla.
Optimist som är, så tror man att man blir van någon gång, men det är självbedrägeri. Man blir van att det blir kallt på vintern, men inte vid kylan. Ändå kommer jag från trakter där minus 35 grader inte är något att tala om, och gubbar skryter att det är väl ingenting. Annat är det när det blir närmare minus 60 grader. Då vill man inte pissa utomhus, och om man ändågör det, med lång båge, så hör man rits rits ljud som betyder att pisset landar som isbitar.. Brrr..

Nyss var det här minus 20 grader och det kändes i näsaborra, men nu när det är bara minus 8 grader tycker man att det börjar bli mänskligt. Förresten samma sak på sommaren. Blir det plötsligt bara 10 grader varmt efter långvarig värme, tycker man att det är otroligt kallt. Blir lite avis på dem som åker söderöver under vintern, att man kan ordna sitt liv på det viset. Föreberedelser förstås. Jag vill också pröva om man kan överleva utan permafrost och därför är planering i full gång, nästa vinter söderut?

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028

Nej det fungerar inte! Här i Sidi Ifni i Marocko var det visserligen en aning dimma på morgonen men närmare snö än så kommer vi inte då det nu är +20 grader i skuggan kl. 09.51

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2025

25 januari är det Halvsnödagen.
Enligt gammal sägen ska hälften av vinterns snö ha kommit fram till denna dag.

Toppen